مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه پیرامون این موضوع به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰۰ مورد شکایت شهروندان خراسانی پیرامون خدمات درمانی و حوزه سلامت به این دانشگاه رسیده  که با تلاش مراجع ذیرط تاکنون ۵۶۰ مورد آنها مورد رسیدگی قرار گرفته اند.

دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: ۴۸۵ مورد از مجموع ۷۰۰ شکایت شهروندان خراسانی از طریق تماس با شماره تلفن ۹۰ سامانه پاسخگویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بقیه آنها در قالب مراجعه حضوری به دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح شده‌اند.

شکایت از زیرمیزی و تعرفه پزشکی

مسئول واحد شکایات و تعزیرات دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۱۰ مورد از شکایتهای شهروندان ساکن این استان مرتبط با موضوع تعرفه پزشکی و دریافت زیرمیزی از سوی پزشکان بوده است.

محمد دشتی افزود: بیشترین تعداد شکایتهای دریافتی از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ مربوط به کیفیت مراقبت و رسیدگی به بیماران و مواردی نظیر رفتار و برخورد کارکنان حوزه سلامت است.

وی ادامه داد: همچنین موضوع بیشترین شکایتهایی که شهروندان بطور حضوری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرده اند پیرامون تعرفه خدمات و هزینه های درمان بیماران است.

مسئول واحد شکایات و تعزیرات دانشگاه علوم پزشکی مشهد روند رسیدگی به شکایتهای مربوط به تعرفه و خدمات پزشکی را زمانبر توصیف و بیان کرد: در این خصوص پس از بررسی لازم اگر وجه اضافی از بیمار اخذ شده باشد به آنان بازگردانده می شود.

سامانه پاسخگویی تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سال ۱۳۹۲ شکایتهای مردم از همه مناطق کشور را در قالب پنج گروه دریافت می کند.

گروههای رسیدگی به شکایات در سامانه ۱۹۰ شامل اورژانس ۱۱۵، بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای، شکایت دارو و اطلاعات دارویی؛ کیفیت مراقبت و رسیدگی به بیماران و شکایت از تعرفه و هزینه خدمات درمانی برشمرد.

۳۰۲۷/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.