سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد روز یکشنبه در نشست خبری گفت: اجرای این پروژه در کلانشهر مشهد می‌تواند برند و آوازه‌ای برای این شهر در کشور محسوب شود.
سید محمد محسن مصحفی با بیان اینکه رعایت حق تقدم عابر پیاده را باید به پروژه‌ای تبدیل کرد که برای شهروندان حس تعلق ایجاد کند افزود: حوزه ترافیک موارد بسیار برای کار کردن و توجه دارد.
وی اظهار داشت: فرهنگ‌ سازی و ایجاد بستر مناسب آموزشی برای درک عمیق‌ تر مسائل ترافیکی و اجرای فعالیت‌ های فرهنگی و هنری در این زمینه یکی از کاربردی‌ ترین وظایف این سازمان است.

وی با بیان اینکه پارسال ۱۰ هزار تصادف جرحی در شهر مشهد رخ داد گفت: در این تصادفات هشت هزار عابر پیاده مجروح شدند لذا باید رعایت حق تقدم عابر پیاده مورد توجه قرار گیرد.
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد افزود: برای کاهش آمار تصادفات بویژه در بخش عابر پیاده شهری باید خط‌ کشی‌های مناسب و اصلاح هندسی‌ صحیح وجود داشته باشد و در زمینه اعمال قانون نیز خوب عمل شود.  
وی اظهار داشت: اصلاح زیرساخت‌های مربوط به عبور امن از طریق خط کشی، اصلاحات هندسی، اقدامات فرهنگی و جلب توجه مردم برای استفاده از این مسیرها از اولویت‌های کلان پروژه حق تقدم عابران است. ‌
مصحفی گفت: این پروژه از ابتدای مهر ماه به صورت آزمایشی در سه حوزه شهری مشهد آغاز می شود و به مرور به سایر نقاط شهر تسری می یابد.
وی ادامه داد: اجرای این پروژه در کشور بی سابقه است و باید به دغدغه مردمی تبدیل شود لذا سیاست اول برای اجرای این پروژه بسته‌های تشویقی و به تدریج تنبیه و جریمه است.
وی با بیان اینکه گروه‌های مختلف مردم در رده‌های سنی مختلف هدف این پروژه هستند افزود: آموزش شهروندان، رانندگان ناوگان شهری و یکهزار مربی و معلم از اقدامات آموزشی در این زمینه است.
حدود سه و نیم میلیون نفر در کلانشهر مشهد سکونت دارند که یک سوم این جمعیت در مناطق حاشیه ای ساکن هستند.
۷۵۰۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.