معاون پژوهش حوزه های علمیه استانهای سه گانه خراسان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: افزون بر ۱۰ هزار عنوان از آخرین کتابهای منتشره توسط ۱۲۰ ناشر ایرانی و خارجی در قالب ۸۰ غرفه در این نمایشگاه عرضه شده است.

حجت الاسلام حسین کندری افزود: کتابهای عرضه شده در این چارچوب با حداقل ۲۰ درصد تخفیف فروخته می شوند. همچنین در این نمایشگاه برای اساتید و طلاب بن کتاب در نظر گرفته شده است.

وی هدف نمایشگاه تخصصی کتابهای حوزوی و معارف اسلامی را تامین منابع علمی مورد نیاز اساتید، پژوهشگران، طلاب و حوزه های علمیه خراسان ذکر و بیان کرد: بر اساس نیازسنجی صورت گرفته در همین راستا کتابخانه های  ۱۵۶ باب مدرسه حوزه های علمیه استانهای خراسان شمال، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به منابع علمی جدید تجهیز می شوند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه استانهای سه گانه خراسان ادامه داد: همچنین در حاشیه این رویداد فرهنگی نمایشگاه دیگری با عنوان "طریق تحول حوزه های علمیه" برپاشده که عملکرد مثبت سه سال اخیر این نها در آن به تصویر کشیده است.

وی همچنین گفت: تورم و مشکلات اقتصادی باعث افزایش ۶۰ درصدی قیمت کتابهای حوزوی شده و تامین آن مشکلات فراوانی را برای طلاب و اساتید بوجود آورده لذا از نهادهای مسئول بویژه وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار بیشتری برای حمایت از چاپ و انتشار این کتابها داریم. 

حجت الاسلام کندری افزود: پارسال نمایشگاه تخصصی کتابهای حوزوی و معارف اسلامی با شرکت ۸۰ ناشر و بازدید روزانه هزار نفر برگزار شد. طلاب و روحانیون حوزه های علمیه استانهای سه گانه خراسان خواستار برگزاری دائمی این نمایشگاه در مشهد مشهد هستند.

پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع در محل مدرسه علمیه آیت الله خویی مشهد تا ۳۱ شهریور ماه جاری دایر خواهد بود. روزهای ۲۶ و ۳۰ شهریور به بازدید خواهران از این نمایشگاه اختصاص یافته است.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و ۳۵ هزار طلبه در حال تحصیل در سطح ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون افزون بر ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است. ۴۵ مدرسه علمیه در حوزه خراسان متعلق به خواهران است و ۳۰ درصد کل طلاب آن را خواهران طلبه تشکیل می دهند. ۹۰ درصد استادان حوزه های علمیه خراسان نیز بومی هستند. همچنین دو هزار مسجد و ۴۰ مدرسه علوم دینی هموطنان اهل سنت با افزون بر دو هزار طلبه سنی در سطح استانهای سه گانه خراسان فعالیت دارند.
۶۰۷۰/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.