مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: خرید حمایتی گوجه فرنگی که با هدف حمایت از کشاورزان و جلوگیری از کاهش قیمت خرید این محصول در بازار در این استان آغاز شده بود تاثیر خود را گذاشت و شاهد افزایش مبلغ خرید گوجه فرنگی از سوی کارخانه های تولید رب هستیم.

ایرج ناصرمقدم افزود: جلوگیری از افت قیمت گوجه فرنگی هدف اصلی بود که محقق شد و هم اکنون این محصول با نرخ هفت هزار تا هشت هزار ریال از سوی کارخانه های تولید رب خراسان رضوی از کشاورزان در این استان خریداری می شود. 

وی به آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی در خراسان رضوی از حدود یک ماه پیش به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار ریال اشاره و بیان کرد: تاکنون ۱۲ هزار تن خرید حمایتی محصول از کشاورزان استان انجام شده و این خرید تا زمان پایان برداشت محصول و آمادگی کشاورزان برای فروش برقرار است. 

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: وجوه خرید گوجه فرنگی از کشاورزان طبق اعلام قبلی ظرف مدت چهار ماه به آنها پرداخت می شود. 

وی به فعالیت ۲۰ کارخانه تولید رب در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: دو کارخانه از این تعداد در مشهد و چناران در امر خرید حمایتی گوجه فرنگی با سازمان تعاون همکاری دارند بطوری که اقدام به خرید محصول به نمایندگی از ما می کنند.

افزون بر  ۱۲ هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت محصول گوجه فرنگی است. بطور میانگین ۴۲ تن گوجه فرنگی از هر هکتار سطح زیرکشت آن در این استان برداشت می شود.

دو میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد که ۳۶۳ هزار بهره بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در آن فعالیت دارند. حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی خراسان رضوی هشت میلیون تن است و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می رود. ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و ۳۰۰ هزار هکتار آن باغ است و  بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

۷۴۹۶/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.