عبدالرضا رحمانی فضلی شنبه شب در حاشیه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: اختیاراتی از قبل توسط هیات دولت به استان ها واگذار شده اما با توجه به اشتیاق استانداران بر تاثیرگذاری بیشتر در شرایط تحریم این اختیارات ناکافی به نظر می رسد.

وی اظهار داشت: کشورهای همسایه ایران دارای ظرفیت های بسیار هستند که طی سالهای گذشته نسبت به توسعه همکاری های اقتصادی با آنها کم کاری کرده ایم و حتی نتوانسته ایم پروازهای مستقیم با شهرهای آنها برقرار کنیم.

وزیر کشور گفت: در صورتی که به استانداران بویژه استان های مرزی اختیارات بیشتری داده شود، استانداران قدرت عمل و تصمیم گیری سریع پیدا می کنند لذا افزایش اختیارات از سوی دولت در حال پیگیری است.

وی افزود: برای افزایش اختیارات استان‌ها، همراهی مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه با دولت را در قالب ستاد شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه داریم که در افزایش سرعت تصمیم گیری و کیفیت کار و پیشبرد امور بسیار موثر است.

رحمانی فضلی اظهار داشت: به دنبال این هستیم که برای هر استان یک شورای مشورتی توسعه با دستکم ۱۱ عضو از بزرگان تولید و افراد دارای تجربه اجرایی از همان استان در وزارت کشور تشکیل دهیم تا این شورا بتواند حلقه های استانی و شهرستانی خود را تشکیل و در رفع مشکلات استان موثر واقع شود.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.