به گزارش ایرنا، بچههای عاشورا کتابی است ویژه گروه سنی نوجوانان و جوانان که نویسنده آن به روایت دلاوریهای جوانان و نوجوانان در واقعه کربلا پرداخته است.

این کتاب در سال ۱۳۹۵ توسط انتشارات آستان قدس رضوی در ۴۸ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

یکی از زیباترین جلوه های عاشورا، همراهی کودکان، نوجوانان و زنان با کاروان کربلاست که در قیام حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورا بهترین و حماسی ترین صحنه ها را خلق کردند.

حضور حضرت رقیه سه ساله، علی اصغر شیرخواره، حضرت علی اکبر، قاسم، عبدالله  و طفلان مسلم در کربلا زیباترین جلوه ایثار، رشادت، ازخودگذشتگی و ایستادگی در برابر کفر را در برابر چشم جهانیان مجسم کرده و این رخداد عظیم تاریخی را با گذشت صدها سال از وقوع آن همچنان زنده نگه داشته است.
"آب، آب، تشنه ام، دیگر طاقت ندارم. زبانم هی می چسبد به دهنم. رقیه هم تشنه است و هی می گویدآب".
"لب هایش یک عالمه ترک خورده. دیگر یک قطره آب هم توی خیمه ها نیست. هوا خیلی گرم است و ما تشنه تر می شویم. بچه ها همه گریه می کنند. مادرها هم گریه می کنند، هم برای این که یکی یکی مردها می روند و بر نمی گردند و هم برای اینکه همه تشنه اند".
"به مادر می گویم تشنه ام، از چشمش قطره اشکی می چکد و می گوید پسرم، محمدم، می بینی که دستمان به هیچ چیز نمی رسد، سپاه ابن زیاد که خدا لعنتشان کند، راه را بر مولایمان، پسر عموی پدرت بسته اند، کافرند. دستمان به چیزی نمی رسد، خدا به عذاب ابدی گرفتارشان کند".
"نمی دانم عذاب ابدی یعنی چه، می خواهم از مادرم بپرسم، اما او همانطور گریه می کند و می گوید ذره ای رحم و مروت در این مردم نیست. از پیغمبر خدا هم شرم نمی کنند."
اینها بخشی از کتاب بچه های عاشورایی بود که با قلمی زیبا و روان این واقعه عظیم را مجسم کرده است.
به گفته نویسنده این اثر، این کتاب در سه فصل "مرد میدان" روایت قاسم فرزند حضرت حسن بن علی(ع) با تصویرگری بیوک ملکی، "از غریبه ها می ترسم" روایت محمد فرزند سعید بن عقیل با تصویرگری پژمان رحیمی زاده و "جنگجوی کوچک" روایت عبدالله فرزند حضرت حسن بن علی (ع) با تصویرگری فرشید شفیعی، به رشته تحریر درآمده است.
طاهره ایبد افزود: در این کتاب با تصویرسازی هایی به واقعه بزرگ کربلا برای نسل امروز پرداخته ام و هدف از خلق این اثر ترویج فرهنگ رشادت، ایثارگری و سیره حضرت امام حسین (ع) است و سعی شده یک مجموعه تصویرسازی واقعه کربلا به‌ صورت ملموس‌تر برای نسل امروز باشد.
کتاب های یک قل، دو قل، صالح، شیشه های شکسته، خروس جنگی، باغچه توی گلدان، چهل پنجره، آخرین نامه، ماه من ماه او و دور گردون از دیگر آثار این نویسنده است.
۷۵۰۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.