به گزارش خبرنگار ایرنا، هم اکنون خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی مملو از جمعیت و شور حسینی است و بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مرکز ثقل قلوب شیعیان و مقصد نهایی همه هیاتهای مذهبی و دستههای عزاداری در مشهد است.
دستههای عزاداری با برافراشتن بیرقهای سبز، سیاه و قرمز و به اهتزاز درآوردن علم ها و کتل هایی مزین به نام مردان کربلا همراه با مداحی ، سینه زنی و زنجیر زنی روانه حرم مطهر رضوی شده اند.
در این ایام  بیش از ۲ هزار و ۶۳۸ هیات مذهبی در مشهد به عزاداری می پردازند که ۱۰۰ هیات از این تعداد هیات های مذهبی زنان هستند.

همزمان با حرکت دستههای عزاداری، ایستگاههای صلواتی نیز برای توزیع نذری در خیابانها مستقر شده اند تا عزاداران را به شیر، شربت، شله زرد، چای و دیگر نذورات میهمان کنند.
دسته های عزادار پس از ورود به حرم مطهررضوی مراسم سینه زنی و زنجیرزنی خود را ادامه می دهند و در صحن جامع رضوی و رواق  امام خمینی (ره) به ذکر مصیبت پرداخته و به سخنرانی آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گوش می سپارند.
همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی تمهیدات ویژه ترافیکی نیز در بافت مرکزی مشهد و پیرامون حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است.
به منظور حضور باشکوه مردم در حرم مطهر رضوی تا پایان مراسم عزاداری عاشورای حسینی محدودیت ترافیکی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی شامل خیابانهای توحید، شیرازی، شهید نواب صفوی، امام رضا (ع)، طبرسی و شهید اندرزگو ادامه خواهد داشت.
در این ایام سه پایگاه اهدای خون شامل پایگاه ثامن در ورودی حرم مطهر رضوی، پایگاه امام رضا (ع) در خیابان دانشگاه و پایگاه اهدای خون مستقر در شهرداری مشهد پذیرای داوطلبان اهدای خون هستند.
روضه خوانی در منازل، مساجد و تکیه ها با شور و شکوه خاصی طی تاسوعا و عاشورای حسینی در مشهد ادامه دارد و در ظهر تاسوعا برخی مساجد، تکایا و حسینیه ها غذای نذری بین عزاداران توزیع میکنند و در این روز همه سوگواران میهمان سفره حضرت امام حسین (ع) هستند.

۳۰۲۷/ ۲۰۳۰/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.