علیرضا رزم حسینی شنبه شب در نشست بررسی عملکرد دو معین اقتصاد مقاومتی  در مشهد افزود: معین اقتصادی باید با ظرفیت روستای هدف درآمیخته شود و بر این اساس در راستای توسعه روستا گام بردارد.

وی ادامه داد: معینهای اقتصادی برای توسعه مناطق تحت مدیریت خود بدون منابع دولتی و با توانمند سازی مردم، برای آنها اشتغال ایجاد کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: در طرح اقتصاد مقاومتی سرمایههای خرد مردم باید وارد صندوقها شود تا از مشکلات بعدی مانند انحصارگرایی جلوگیری شود.
رزم حسینی در این نشست به فرمانداران و معین‌های اقتصادی شهرستانهای بینالود و تربت‌جام تاکید کرد که با مردم روستاها ارتباط بیشتری برقرار کنند.

 سید حسن حسینی فرماندار شهرستان بینالود نیز در این نشست گفت: تاکنون در ۱۸ روستای این شهرستان ۳۲ صندوق با هزار و ۸۰۰ عضو فعال شده اما چشم انداز ما این است که در هر روستای شهرستان بینالود یک صندوق مردمی ایجاد شود.
همچنین مرتضی حمیدی فرماندار شهرستان تربت جام نیز در این نشست با قدردانی از اقدامات معین اقتصاد مقاومتی در بخش بوژگان گفت: تاکنون جلسات مختلفی با حضور کارشناسان معینهای اقتصادی این بخش در این شهرستان به منظور هماهنگی بیشتر برگزار شده است.
در این جلسات مدیر عامل شرکت توسعه سرمایهگذاری تبرک به عنوان معین بخش بوژگان شهرستان تربت جام و نماینده مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی به عنوان معین شهرستان بینالود ضمن ارائه گزارش عملکرد، به بیان موانع بر سر راه توسعه مناطق یاد شده پرداختند.

علیرضا رزم حسینی پیش از حضور در سمت استانداری خراسان رضوی، در زمان تصدی استانداری کرمان طرحی موفق از توسعه را در قلعه گنج آن استان اجرا کرد که مورد توجه و تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

وی بر همین مبنا پس از انتصاب به عنوان استاندار خراسان رضوی "طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی" را به عنوان برنامه عملیاتی خود در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این استان اعلام و در همین راستا با تقسیم خراسان رضوی به ۱۲ منطقه بر مبنای شمار حوزه های انتخاباتی اجرای آن را تاکنون پیگیری کرده است.

طرح مثلت توسعه اقتصادی، فرهنگی شامل سه ضلع کارگزاران حکومتی، سرمایه گذران و کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون این مثلث جای دارند.

استاندار خراسان رضوی برای اجرای این طرح تاکنون به ۲۱ شهرستان خراسان رضوی سفر و در این چارچوب ۵۴ تفاهمنامه اقتصادی را با مسئولان محلی و شرکت‌های اقتصادی بخش خصوصی به عنوان "معین اقتصاد مقاومتی" هر شهرستان یا منطقه امضا کرده است.

بر این اساس تاکنون با هدف رفع مشکلات اقتصادی به ویژه در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته خراسان رضوی ۶۰۹ طرح با سرمایه گذاری ۲۷۰ هزار میلیارد ریال و ۷۰۰ میلیون یورو تعریف شده است.

در همین ارتباط نهادی نیز با عنوان "نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی" توسط استاندار خراسان رضوی تشکیل و فعال شده که وظایف آن فراهم کردن زمینه انتقال تجارب معین‌های اقتصادی، کنترل و نظارت بر طرح‌ها و عملکرد معین‌ها و پیگیری امور اداری و مشکلات معین‌های اقتصادی با نظارت مستقیم فرمانداران است.

۸۰۰۵/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.