امام جمعه تربت حیدریه در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان این که از واقعه بزرگ عاشورا درس های بسیار مهمی می توان گرفت گفت: مهمترین این درسها شهادت طلبی، عدالت خواهی، ولایت محوری و خدا خواهی است.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی خطاب به مداحان، منبری ها و گویندگان مذهبی افزود: شایسته است از بیان مطالبی که در شان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) نیست پرهیز کنید.

وی ادامه داد: ارزش و اهمیت ماه محرم و توصیف تاسوعا و عاشوا، بیان بخشی از وقایع تاریخ صدر اسلام با هدف معرفی سختکوشی و حق طلبی خاندان رسول الله (ص) است و نباید این گونه باشد که در بین وقایع تاریخی، مطالبی گفته شود که هیچ سنخیتی با مقام شامخ آن بزرگان ندارد.

امام جمعه گناباد هم در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش‌های مختلف برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: یکی از بهترین شیوه های انجام این فریضه روش غیر مستقیم است و مردم باید با این روش افراد و فرزندان خود را به حضور در جلسات حسینی و تبیین ارزش‌ها تشویق کنند.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب افزود: کارآفرینی و اشتغال که موجب کاهش منکرات می شود مهمترین معروف در جامعه است.

امام جمعه سبزوار هم در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: نهضت عاشورا عامل وحدت، برادری و الفت مسلمانان است و مداحی‌ها و عزاداری های محرم نباید به برادری و الفت مسلمانان خدشه ای وارد کند.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: سخنرانی‌ها و مداحی‌های ایام محرم نباید به گونه‌ای باشد که عظمت و عزت قیام عاشورا را زیر سوال ببرد و عامل اختلاف فرق اسلامی شود.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی موقعیت درخشانی در جهان دارد لذا یکی از راه‌های نفوذ دشمن طرح انقلاب شیعی در برابر اهل سنت است تا بین  ارزش‌های انقلاب و مقدسات اهل سنت تقابل ایجاد و برادری و وحدت  را از بین ببرند.
امام جمعه سبزوار گفت: باید ضمن احترام به اصول تشیع در مجالس به مقدسات اهل سنت اهانت نشود که دشمن از آن سوء استفاده  می کند.

مقیسه افزود: عشق به اهل بیت و امام حسین (ع) انگیزه اصلی مراسم عزاداری محرم است و مداحان و ذاکران توجه کنند در این مجالس ارزشمند از تریبونی که در اختیار آنها قرار گرفته درست استفاده کنند.
وی اضافه کرد:در عزاداری محرم باید به مظلومیت، مبارزه و مقاومت در برابر ظالم امام حسین (ع) و یارانش توجه شود و مداحان ضمن توجه به محتوای نوحه ها از سبک ها و آهنگ های غربی و مبتذل که در شان مجالس امام حسین (ع) نیست دوری کنند.  
۸۱۴۵/۷۴۹۵/۲۰۹۵/۶۱۲۱/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.