مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در حرم امام رضا (ع) با بیان این مطلب گفت: پایگاه‌ اهدای خون امام رضا (ع) واقع در ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه میدان شهرداری و پایگاه ثامن در مجاورت حرم امام رضا (ع) در روزهای تاسوعا و عاشورا صبح و بعد از ظهر پذیرای اهدای خون عزاداران حسینی هستند.

اسلامی افزود: تمام آزمایش‌های لازم بر روی ‌خون‌های دریافتی انجام می‌شود تا هیچ مشکلی در آنها نباشد و سپس آنها را به بیمارستان ها ارسال می کنیم.
وی اضافه کرد: پارسال از ۱۵۰ هزار نفر که به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کردند و شرایط اهدای خون داشتند خونگیری انجام شد و از این افراد ۳۶۶ هزار کیسه خون و فرآورده‌های خونی تولید و به ۶۰ بیمارستان خراسان رضوی ارسال شد. 
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: پارسال به بیمارستان به امام رضا (ع) ۵۳ هزار کیسه خون و فراورده خونی ارسال شد و بیمارستان‌های قائم و رضوی نیز به ترتیب با دریافت ۴۲ و ۲۱ هزار کیسه و فرآورده‌ خونی در رتبه های بعدی قرار داشتند.
اسلامی افزود: هر عمل جراحی قلب به کیسه خون نیاز دارد و ما افرادی را می شناسیم که تاکنون ۱۹۲ بار اهدای خون انجام داده اند.

وی با اشاره به مشکلات سازمان انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: احداث ساختمان این اداره کل که به منظور توسعه و راه اندازی بانک جامع خون شرق کشور در خیابان سناباد مشهد در حال ساخت است در مدت زمان ۱۰ سال  فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این در حالی است که در اطراف این ساختمان در مدت کوتاهی چندین  ساختمان بانک ایجاد شده است لذا  از آستان قدس رضوی و دستگاه‌های مسئول می خواهیم که در تکمیل این ساختمان که نقش به سزایی در سلامتی شهروندان دارد به ما کمک کنند.
۷۵۰۷/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.