به گزارش ایرنا، "گلبرگها، دم پاره های سینه زنی" اثر سید رضا موید، مجموعه شعری حاوی غمنامههایی در سوگ ائمه اطهار و خاندان عصمت و طهارت(ع) است و بیشترین سرودههای این کتاب هم به امام حسین (ع) اختصاص یافته است.
این اثر برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ توسط انتشارات آستان قدس رضوی در ۱۰۴ صفحه منتشر شد و در سال ۱۳۹۳ نیز به چاپ هفتم رسید.
سید رضا مؤید در این کتاب سعی بر ترسیم جلوههایی از مظلومیتها و دردهای ائمه اطهار (ع) دارد و بنا به گفته وی جلد دوم این کتاب نیز طی چند روز آینده به چاپ خواهد رسید.
این شاعر پیشکسوت در خصوص این اثر خود به خبرنگار ایرنا گفت: این اثر جنبه مرثیهسرایی و مصیبتنامه دارد و بیشترین مرثیههای این مجموعه هم متعلق به ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران ایشان در کربلاست.
موید با اشاره به این که در این اثر جلوه هایی از قیام امام حسین (ع) در قالب شعر بیان شده است افزود: با عشق و ارادت به ائمه اطهار و امامان معصوم (ع) طی ۳۰ سال گذشته بیش از ۲۰ عنوان اثر به چاپ رسانده ام.
این شاعر آئینی تاکید کرد: تا نفس در بدن باقی است در خلق اثر برای ائمه کوشا هستم و از هیچ کوششی دریغ نمی کنم.

موید افزود: کارکردن و خلق اثر در خصوص زندگی ائمه (ع) و مصیبتهای آنان از راههای ترویج فرهنگ حق طلبی و عدالتخواهی است.

سروده هایی از این شاعر آئینی در کتاب "گلبرگها، دم پاره های سینه زنی" را زمزمه می کنیم:
"ثبت است به خون، چکامۀ عاشورا/ فرض است به ما ادامۀ عاشورا/ در هاله‌ای از عشق و یقین پایان یافت/ با نام رقیّه، نامۀ عاشورا" 

"اسلام ز سعی مسلمین ریشه گرفت/ و ز خون حسین، نخل دین ریشه گرفت/ نخلی که حسین روز عاشورا کاشت/ از اشک عزای اربعین ریشه گرفت"
"از روی حسین تا نقاب افکندند/ در کشور عشق، انقلاب افکندند/ تبریک به توفان‌زدگانِ غم و درد/ کشتی نجات را به آب افکندند"

۷۵۰۵/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.