دکتر محمد جعفر صدیق روز پنجشنبه در گردهمایی شرکتها و محققان عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمانهای دولتی در مشهد گفت: وظیفه پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات این است که شرکت جوان را زیر پوشش بگیرد و در عرض سه سال گردش مالی آن را به بیش از ۱۰ برابر برساند که البته این فناوری مدیریتی هنوز در کشور ما وجود ندارد اما می توان با ارائه حمایت‌های مالی و فناورانه تا حدی به سمت این هدف حرکت کرد.

وی افزود: مخاطبان پارک هم شرکت‌های جوان، شرکت‌های توسعه یافته داخلی، شرکت‌های بزرگ و معتبر بین المللی و دانش آموختگان ممتاز داخلی و نخبگان مقیم خارج از کشور هستند.

او ادامه داد: شرکت‌های فعال در این حوزه و زیر پوشش از حمایت‌ها بهره مند می شوند و دولتی‌ها باید بدانند که اگر بخش خصوصی بتواند از جایش بلند شود و کاری کند می توان امیدوار بود که کاری انجام شده است.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: برای حمایت و خدمات دهی به شرکت‌های پذیرش شده و زیر پوشش، برنامه‌ها و محورهای کاری مشخص شده‌ای تهیه و تدوین شده است که در این راستا حرکت می کنیم.

صدیق افزود: توسعه کسب و کار شرکت‌ها از طریق توسعه اقتصادی آنان و تعمیق فناوری آنها محور اصلی و اولویت برنامه های پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های حمایتی پارک می توان به ارائه خدمات صندوق پژوهش و فناوری که به زودی بهره برداری می شود، پشتیبانی مالیاتی و بیمه ای و پشتیبانی از تیم‌های شتابدهی شرکت‌های عضو شبکه اشاره کرد.

صدیق افزود: باید به این شرکت‌ها سوبسید پژوهشی داد و دولت نیز متوجه این امر شده است که باید از بخش خصوصی حمایت لازم را داشته باشد و در این رابطه تمامی پرداخت‌های حمایتی و مالی به صورت تدریجی و با کمترین خطای ممکن انجام می شود.

مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری خراسان به موجب مصوبه شورای گسترش آموزش عالی در تاریخ ۱۴ شهریور ۱۳۸۶ به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

این مرکز با ارائه‌ خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه‌ کسب‌ و کار و حرفه‌های جدید توسط کارآفرینانی که در قالب واحدهای نوپای فعال (Startup) در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل شده‌اند و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فناوری دارند حمایت می‌کند تا ضمن تولید و تجاری‌سازی محصول مورد نظر خود به توفیقات علمی، مالی و سازمانی مناسبی دست یابند.

استان خراسان رضوی با برخورداری از توانمندی‌های ویژه دانشگاهی و صنعتی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو کشور در زمینه ICT شناخته می‌شود و با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی نظام‌مند برای بهره‌برداری از منابع ارزشمند انسانی، سرمایه‌ای و طبیعی موجود به ویژه در حوزه‌ فناوری، پارک علم و فناوری خراسان زیر ساخت‌های با ارزش افزوده‌ای برای حمایت از ایجاد، رشد و فعالیت واحدهای فناوری را در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در قالب یک مرکز رشد (Incubator) تخصصی فراهم کرده است.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.