علی طاهریان  روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت طرحهای نیمه کاره و اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان گفت: هم اکنون بیش از ۱۶ مدرسه خشت و گلی در کاشمر وجود دارد که تخریبی هستند.

وی افزود: در حال حاضر چندین طرح از جمله دبستان ۱۰۰۸ واحدی مسکن مهر، سالن چند منظوره دبیرستان فرزانگان دور دوم، سالن چند منظوره فرهنگ دور دوم و دبستان استثنایی امام علی(ع) در دست ساخت است و تا اول مهر چندین طرح به بهره‎برداری می‌‏رسد.

او ادامه داد:به رغم اینکه آموزش و پرورش کاشمر تاکنون اعتبارات خوبی دریافت کرده و خیرین نیز به آن توجه داشته اند اما همچنان نیازمند پیگیری مسئولان و کمک خیرین است. 

مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: طی یک و نیم سال گذشته در قالب تفاهمنامه مشارکتی و یا از محل اعتبارات دولتی برای طرح های عمرانی آموزش و پرورش کاشمر افزون بر ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است و نیز در این مدت آسفالت و بتن‎ریزی ۵۱ مدرسه با متراژ ۷۵ هزار متر مربع با همت مدیران و خیرین انجام شده که کم سابقه بوده است.

طاهریان افزود: پارسال برای ۲۰۰ مدرسه فقط ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار نگهداری داشتیم اما این در حالی است که هر مدرسه ۴۰ میلیون ریال اعتبار نگهداری نیاز دارد.

وی ادامه داد: در ابتدای مهر امسال جشن ۱۰۰ سالگی آموزش و پرورش کاشمر برگزار و همزمان مرکز اسناد آموزش و پرورش این شهرستان نیز افتتاح می‎شود.

نماینده مجمع خیرین مدرسه ساز کاشمر هم گفت: هم اکنون در شهرستان کاشمر ۲۲ طرح فعال دولتی و خیرساز وجود دارد که حدود ۱۶۲ میلیارد ریال در این خصوص تفاهمنامه امضاء شده است.

حسن امیری افزود: تامین بیش از ۸۰ میلیارد ریال این اعتبارات برعهده جامعه خیرین است که برخی از این طرح ها حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به این که کمیته برنامه ریزی شهرستان کاشمر برای استفاده از برخی از طرح‎ها در روز اول مهر امسال دانش آموز در نظر گرفته است از مسئولان استان انتظار همکاری داریم.

۲۴ هزار دانش آموز در ۲۰۰ مدرسه، آزمایشگاه، پژوهش‌سرا و کانون تربیتی شهرستان کاشمر زیر نظر دو هزار و ۲۵۰ معلم مشغول تدریس و تحصیل هستند. 

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

۷۴۹۷/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.