دکتر مهدی فتحی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: کشورهای "آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ایران" به لحاظ برخورداری از متخصصان هیپنوتیزم بالینی، شمار پژوهشهای علمی در این حوزه و نیز تعداد عملهای جراحی با استفاده از هیپنوتیزم در سطح جهان برتر شناخته شده اند.
وی "آموزش هفت هزار نفر کادر درمانی نظیر پزشک و پرستار، انجام ۳۰۰ عمل جراحی بدون بیهوشی و با استفاده از هیپنوتیزم و همچنین ارائه پژوهشهای مختلف در این حوزه" را از دستاوردهای جامعه علمی و دانشگاهی ایران در زمینه هیپنوتیزم ذکر و بیان کرد: به همین خاطر نخستین کنگره بین المللی هیپنوتیزم به عنوان بزرگترین رویداد این حوزه در قاره آسیا با حضور هزار شرکت کننده داخلی و خارجی طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ مهر ماه آتی در مشهد برپا می شود.  

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۱۴۰ میهمان خارجی از  ۲۴ کشور همچون "سویس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، چین، ژاپن، اندونزی، پاکستان، عراق، ارمنستان، گرجستان، بلژیک، لهستان، آمریکای جنوبی، مکزیک و اروگوئه برای شرکت در نخستین کنگره بین المللی هیپنوتیزم به مشهد سفر می کنند. این افراد شامل متخصصان برجسته روانشناسی، روانپزشکی، بیهوشی، پزشکی عمومی، طب زنان و زایمان، دندانپزشکان، مامایی و دیگر گروههای پزشکی هستند که دانش هیپنوتیزم در حیطه فعالیت تخصصی آنها بکار می رود.
وی برپایی ۳۲ کارگاه آموزشی، ۶۰ سخنرانی علمی در خصوص تازه ترین دستاوردهای آموزشی علم هیپنوتیزم و انجام جراحی زنده را نیز از برنامه های این کنگره جهانی در مشهد عنوان کرد.

رونمایی انجمن هیپنوتیزم آسیا 
دکتر فتحی آسیا گفت: ادامه داد: همچنین در جریان نخستین کنگره بین المللی هیپنوتیزم "انجمن هیپنوتیزم آسیا" رونمایی خواهد شد. ریاست این انجمن قاره کهن برای مدت سه سال بر عهده ایران گذشته شده است.  
وی گفت: امزمان با نخستین کنگره بین المللی هیپنوتیزم آسیا ششمین "کنگره بین المللی هیپنوتیزم ایران" نیز با حمایت و حضور اعضای متخصص ۱۴ انجمن بین المللی هیپنوتیزم از کشورهای مختلف برگزار می شود. در این کنگره رئیس انجمن جهانی هیپنوتیزم و روسای انجمن هپینوتیزم آسیا، ایتالیا، فرانسه، لهستان و ترکیه حضور خواهند داشت.  
وی در ادامه اظهارداشت: مشهد قطب هیپنوتیزم در آسیا و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به لحاظ سطح علمی و دستاوردهای حوزه هیپنوتیزم  به عنوان سرآمدترین دانشگاه علوم پزشکی کشور در این زمینه شناخته شده اند.  

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: "هیپنوتیزم" خواب نیست بلکه از دیدگاه علمی یکی از وضعیتهای طبیعی مغز محسوب می شود که در درمان ضایعات گوناگون همچون مهار دردهای ناشی از بیماری سرطان، اضطراب، ترسهای کودکان، روان درمانی، عملهای جراحی بدون بیهوشی، ترس از خشونت، دندانپزشکی، زایمانهای بدون درد، دردهای دوران قاعدگی، شب ادراری کودکان، تسکین بیماران پروانه ای و سردردهای میگرنی کاربرد دارد.  
۳۰۲۷/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.