به گزارش ایرنا این جراحی پیشرفته توسط تیم جراحی مغز و اعصاب بیمارستان رضوی مشهد و به سرپرستی  دکتر "رضا زارع " بر روی یک مرد ۴۰ ساله مبتلا به ضایعه مغزی صورت گرفت.
سرپرست تیم جراحی مغز و اعصاب بیمارستان رضوی مشهد در حاشیه این عمل جراحی به خبرنگاران گفت: این نوع جراحی‌ها به منظور کاهش عوارض مغزی در بیماران مبتلا به تومورهای مغزی نزدیک به قسمت‌های حرکتی و تکلم مغز یا افراد دارای تشنج‌های مقاوم به درمان انجام می شود. 
وی افزود: عمل جراحی مغز بدون بیهوشی در سطح کشور به ندرت و توسط تیم جراحی بیمارستان رضوی مشهد انجام می شود که با جراحی امروز سومین عمل جراحی مغز بدون بیهوشی و در حالت بیداری بیمار توسط تیم مزبور در مشهد انجام شد.
او ادامه داد: بیهوش نشدن بیماران مبتلا به ضایعات مغزی که ضایعات آنها نزدیک به نقاط حساس مغز مانند قشر حرکتی و تکلم آنهاست مزایای زیادی دارد چرا که بیهوشی افراد طی این نوع جراحی‌ها ممکن است آسیب‌هایی به نقاط دیگر مغز آنها وارد کند. 
این پزشک متخصص مغز و اعصاب گفت: جراحی این بیماران در حالت بیداری به آنها کمک می کند که بتوان از فرد درخواست کرد تا حرف بزند یا اندام‌های خود را حرکت دهد و جراح بدین طریق از آسیب ندیدن اندام فرمان‌دهنده حرکت و تکلم در مغز بیمار اطمینان حاصل خواهد کرد. 
دکتر زارع افزود: این نوع جراحی در بزرگسالانی که از لحاظ روانی آمادگی داشته باشند و بتوانند استرس خود را کنترل کنند قابل انجام است و در کودکان به دلیل همکاری نکردن قابل انجام نیست.

بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد متعلق به آستان قدس رضوی در سال ۱۳۸۴ در زمینی به وسعت ۳۹ هکتار در پنج طبقه راه اندازی شده است.
۳۰۲۷/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.