حسین احمدی سلیمانی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: مجتمع فولاد خراسان امسال در بخش تولید نورد، فولاد سازی، آهن اسفنجی و گندله سازی به ترتیب ۲۰ درصد، ۱۵ درصد، ۱۰ درصد و ۸۰ درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: این مجمتع پارسال ۱۷۰ هزار و ۹۰۰ تن صادرات داشته و رتبه شصت و چهارم را از نظر حجم فروش در بین یکصد شرکت برتر ایران کسب کرده است.
وی گفت: این مجتمع رتبه هفتم را از نظر بیشترین رشد صعودی تولید به خود اختصاص داده و طی یک سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از طرح های عمرانی آن به بهره برداری رسیده است.
احمدی سلیمانی افزود: در این راستا ۲۰۰ دستگاه واگن لبه بلند باری برای صادرات محصولات به بنادر و یک مخزن آب  ۱۶۰ هزار مترمکعبی به بهره برداری رسیده است.
بیش از ۱۰ درصد مالیات استان توسط شرکت فولاد خراسان پرداخت می شود
وی اظهار داشت: بیش از ۱۰ درصد مالیات استان خراسان رضوی توسط این مجتمع پرداخت می شود و تاکنون جمع سرمایه گذاری در این مجتمع بیش از یک میلیارد دلار بوده است.
وی گفت: فولاد خراسان دومین رتبه بازدهی در سازمان بورس را به خود اختصاص داده و دارای یک هزار و ۳۵۰ نفر نیروی انسانی است که از این تعداد ۸۵ درصد در خط تولید هستند و برای پنج هزار و ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی کرده است.
احمدی سلیمانی افزود: با توجه به اینکه صنعت فولاد جزو اهداف تحریم های بین المللی است نظارت دقیق بر مبادلات مالی برای جلوگیری از افتادن در تله نقل و انتقالات مالی و تامین مواد اولیه کنسانتره از مهمترین چالش های فولاد خراسان است.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.