حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی روز دوشنبه در مراسم رونمایی از سه داروی جدید شرکت داروسازی ثامن در مشهد افزود: همه فعالیت های اقتصادی این آستان مقدس با پیوست فرهنگی همراه است و نگاه سوداگری به فعالیت های اقتصادی ندارد، تلاش برای کسب سود نیز فقط برای گسترش حوزه فعالیت اقتصادی و اشتغالزایی است.

وی با اشاره به برنامه آستان قدس رضوی برای راه اندازی مجموعه شماره ۲ شرکت داروسازی ثامن اظهار داشت: توسعه این شرکت فقط در جهت جذب دانشمندان و دانش آموختگان بیکار خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: شرکت داروسازی ثامن متعلق به حضرت امام رضا (ع) است زیرا آن حضرت عالم آل محمد (ص) است، این عالم بودن فقط در حوزه معارف دین تعریف نمی شود بلکه باید حضرت امام رضا (ع) را الگو قرار داد و شرکت داروسازی ثامن را به مرکز تحقیقات نمونه و محلی برای راه اندازی کرسی های علمی به منظور جذب بهترین دانشمندان و متخصصین تبدیل کرد.

وی افزود: ایران سردمدار علم بویژه طب و طبابت بوده و بزرگانی چون بوعلی سینا، زکریای رازی، فارابی و خواجه نصیرالدین طوسی داشته که زبانزد دنیا هستند. 

وی اظهار داشت: تاریخ ثابت می کند که می توانیم در قله تمدن، علم و دانش قرار بگیریم بطوریکه در ۴۰ سال اخیر نیز از تهدیدها و تحریم های بسیار عبور کردیم و به موفقیت هایی در حوزه پزشکی، نظامی و هسته ای رسیدیم که هیچ کس گمان آن را نمی کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: قبل از انقلاب اسلامی عمده پزشکان در ایران هندی، پاکستانی و بنگلادشی بودند اما امروز بهترین پزشکان و جراحان و متخصصان داخلی در ایران فعالیت می کنند.

وی افزود: امام راحل در همه سخنرانی هایشان داشتن اعتماد به نفس را به مردم ایران توصیه می کردند و همین توصیه های مکرر ایشان باعث شد ایرانیان با اعتماد به نفس دوره سازندگی را از هشت سال دفاع مقدس آغاز کنند.

مدیر عامل هلدینگ سلامت سازمان اقتصادی رضوی نیز در این مراسم گفت: چهار شاخصه پیشگیری، پیش بینی، مشارکت و شخصی سازی، متحول کننده پزشکی در آینده خواهد بود 

و آستان قدس رضوی تلاش کرده بتواند این نگرش در طب را در حوزه خود پیاده کند.

مصطفی قانعی افزود: خدمات پزشکی به سوی دیجیتالی شدن پیش می رود و در این راستا آستان قدس رضوی اقدام به راه اندازی طب مسافرتی کرده تا بتواند خدمات پزشکی خود را به بیماران در هر نقطه از کشور ارائه دهد.

وی اظهار داشت: برای حوزه پیش بینی در طب نیاز به فناوری پیشرفته است که آستان قدس رضوی در این حوزه برای ساخت میکروفلوئید اقدام کرده است.

وی گفت: هم اکنون سالانه ۲ هزار میلیارد ریال برای تولید داروی ضد سرطان در کشور هزینه می شود اما ۴۰ تا ۵۰ درصد آن بی اثر است، براساس شاخصه شخصی سازی طب نوین، پزشکی به سوی مشارکت پیش می رود تا مراقبت در منزل توسط خود فرد انجام گیرد.

قانعی افزود: جمعیت بالای ۶۰ سال سن در جهان رو به افزایش است و پرداخت هزینه های درمان چهار بیماری قلبی، دیابت، سرطان و تنفسی محدود و مشکل شده است لذا نیاز به اقدامات پیشگیری و شخصی سازی وجود دارد تا بتوان هزینه های سلامت را کاهش داد.

وی اظهار داشت: بخش سلامت سازمان اقتصادی رضوی این ظرفیت را دارد که پایه گذار طبی شود که براساس آن بیماری را پیش بینی و از بروز آن پیشگیری کند و برای هر فرد برنامه ای طراحی نماید تا بتواند هزینه های حفظ سلامت خود را به حداقل برساند.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.