دکتر محمد کافی روز دوشنبه در همایش تقدیر از کارکنان منتخب دانشگاه فردوسی مشهد افزود: اگر درآمد ارزی دانشجویان بین المللی وجود نداشته باشد دچار مشکل مالی خواهیم شد.
وی اظهار داشت: این دانشگاه باید بتواند در میان دانشگاه های جهان شهرت مناسبی به دست آورد تا نخبگان علمی جذب آن شوند.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این دانشگاه به توزیع امکانات بین دانشجویان خارجی اهمیت می دهد زیرا حضور آنان باعث ارتقای رتبه دانشگاهی و جهانی شدن دانشگاه است
و می تواند باعث تاثیر مناسب در دیپلماسی سیاسی و علمی کشور شود.  
وی افزود: این دانشگاه اکنون در تراز بین المللی است و قراردادها و همکاریهای بین المللی باعث شده نام این دانشگاه در سطح  دانشگاه های جهان و فعالیت های بین المللی شناخته تر شود.
کافی اظهار داشت: رتبه بندی شانگهای در دانشگاه های کشورهای منطقه ای و آسیایی به ویژه عراق قابل اهمیت است و دانشگاه فردوسی مشهد در سال گذشته توانست ۲۰۰ پله صعود داشته باشد.
وی گفت: در چند سال اخیر توانستیم سند راهبردی و جامعی را برای این دانشگاه برنامه ریزی کنیم و به مواردی از آن دست یافتیم و اکنون در حال تهیه سند راهبردی دوم برای ارائه در سال ۱۴۰۰ هستیم.
وی افزود: به رغم کاهش نیروی انسانی تا یک سوم تعداد قبل، به خاطر بهره وری و تلاش و از خود گذشتگی کارمندان این مجموعه دانشگاه فردوسی مشهد مجموعه خوش نام در میان دانشگاه های سراسر کشور است.
کافی اظهار داشت: این دانشگاه در مسئولیت پذیری اجتماعی سعی کرده است در اداره بهتر جامعه موثرتر عمل کند و همچنین دانش آموختگان دانشگاه نیز بتوانند در خدمت رسانی به جامعه نقش اساسی ایفا نمایند. 
وی گفت: همانگونه که در شرایط رکود اقتصادی وظیفه داریم معیشت خانواده را کنترل کنیم و از هزینه های اضافی جلوگیری نماییم باید در محیط کاری هم به غیر از هزینه های پژوهشی و علمی از دیگر هزینه های غیر ضروری جلوگیری کرد.
وی افزود: نمی توانیم از دولت بیش از این انتظار بودجه داشته باشیم و باید تا پایان برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد درآمد خود را از محل درآمد های پایدار اختصاصی تامین کنیم.

معاون اداری، مالی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم گفت: بیش از ۸۰ درصد بودجه دانشگاه برای کارکنان و ۲۰ درصد دیگر نیز برای فعالیت های آموزشی و علمی صرف می شود.
حسین انصاری افزود: با توجه به این که در پنج سال گذشته بیش از ۵۰۰ نفر از نیروهای این دانشگاه بازنشسته شده اند و امکان استخدام یک نفر را هم نداشتیم، با تلاش کارمندان این مجموعه روند فعالیت های دانشگاه دچار مشکل نشد و جبران کمبود نیروی انسانی انجام شد.
وی اظهار داشت: گاهی به دلیل برخی قوانین که در بالا دست طراحی می شود، محدودیت هایی برای اجرا ایجاد می شود، به عنوان نمونه بیمه کارمندان جانباز دانشگاه که در گذشته به روش دیگری پرداخت می شد، اکنون بر عهده بنیاد شهید است و دچار اشکالاتی در پرداخت شده و جانبازان از دانشگاه انتظار دارند.
وی گفت: براساس تفاهمنامه های بین دانشگاه و ارگان های شهری و استانی بسیاری از هزینه های دانشگاه مربوط به شهرداری و آستان قدس رضوی پرداخت شده که رقمی بالغ بر چندین هزار میلیارد تومان است و جمع این دو رقم معادل بودجه بیش از ۱۰ سال دانشگاه است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام عزاداری ماه های محرم و صفر و اربعین حسینی، امسال نیز تعدادی از خانواده دانشگاه فردوسی مشهد در مراسم اربعین شرکت خواهند کرد که باعث نشان دادن قدرت سیاسی شیعیان خواهد بود.

حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین حسینی مطلق افزود: باید با برنامه ریزی مناسب و همیاری با یکدیگر به گونه ای در این مراسم معنوی حضور یافت که خللی در کار دانشگاه ایجاد نشود.
۲۰۳۰/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.