مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این مرکز با زیربنای ۷۶۰ متر مربع  در حاشیه شهرک شهید رجایی مشهد احداث شده است. 

محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: این مرکز در مدت یک سال با هزینه حدود ۱۰ میلیارد ریال و در چهار طبقه ساخته شده است.

وی اظهار داشت: هدف دولت خدمات رسانی به مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار است و این مرکز خدمات جامع سلامت جمعیت ۱۳ هزار نفری حاشیه شهر مشهد را زیرپوشش خواهد داشت.

مدیر توسعه شبکه مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مشهد نیز گفت: جمعیت حاشیه نشین شهر مشهد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر برآورد شده که به همین منظور طرح گسترش شبکه در حاشیه شهر طراحی و ۱۲۲ پایگاه و ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت برای آن تعریف شده است.

محمد حسن درخشان افزود: با اجرای این طرح ها ۳۰ تا ۸۰ هزار نفر در حاشیه شهر مشهد زیرپوشش قرار می گیرند.

وی با اشاره به مرکز تازه تاسیس خدمات جامع سلامت در حاشیه شهر مشهد، اظهار داشت: هزینه مرکز شماره ۲ سیدی از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی محله های ناپایدار استانداری خراسان رضوی تامین شده و زمین آن توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد خریداری و توسط اداره مسکن و شهرسازی ساخته شده است.

وی گفت: مرکز خدمات جامع سلامت با هدف رویکرد خدمات مراقبتی برای مردم در شهرک شهید رجایی مشهد ساخته شده که به حدود ۳۵ هزار نفر ساکنین ایرانی و حدود ۱۵ هزار نفر اتباع خارجی این شهرک خدمات ارایه خواهد کرد. 

درخشان افزود: در این منطقه دو پایگاه دیگر نیز احداث شده است.

یک سوم از جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد در حاشیه این شهر سکونت دارند و این کلانشهر سالانه پذیرای حدود ۳۰ میلیون زائر و گردشگر است.

۸۰۰۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.