ابراهیم ناصری روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین نقص قطعه مربوط به قطعات برقی و الکترونیکی، سنسور و رادیو پخش و قطعاتی از این نوع است که قبلا تولیدکنندگان ایرانی با واردکردن مواد اولیه آن، قطعات را مونتاژ کرده و برای نصب در دستگاه های خودرو آماده می کردند.

وی ادامه داد: پس از تحریم، تامین قطعات وارداتی برای خودرو دشوار شده و این مهم بر روی تولید خودرو در شرکت ایران خودروی خراسان تاثیر گذاشته است.

او اضافه کرد: کل تولید خودرو در شرکت ایران خودروی خراسان در سه نوع مدل در سال ۱۳۹۶،  ۱۶۳ هزار و ۵۶۳ دستگاه، در سال ۱۳۹۷، ۹۱ هزار و ۳۶ دستگاه، در چهار ماهه نخست سال گذشته ۴۱ هزار و ۷۲۸ دستگاه و در چهار ماهه نخست امسال ۳۰ هزار و ۸۷۳ دستگاه بوده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر تصمیمی برای خودروهای ناقص گرفته نشده اما شرکت ایران خودروی خراسان  ۱۲ روز ارائه خدمت به مردم را تعطیل کرده است تا بتواند روزانه نقص قطعه ۵۰۰ خودرو را برطرف کند.

ناصری افزود: تصمیم گیری در حوزه تولید خودرو به صورت متمرکز بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و استان ها در این زمینه اختیار مجزایی ندارند.

۷۴۸۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.