حجت الاسلام عبدالله حاج صادقی عصر جمعه در مراسم آغاز همایش استادان بسیجی حوزه های علمیه استان استان های قم، خراسان رضوی، تهران و اصفهان در مشهد افزود: ویژگی های بارز دیگر این جبهه فعالیت با انگیزه و بکارگیری ابتکار است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد.

وی بر تلاش برای حفظ اسلام، رهبری، مردم و استکبار ستیزی به عنوان ارکان انقلاب تاکید کرد و اظهار داشت: اگر یکی از این ارکان چهارگانه بشکند این ساختار فرو می ریزد لذا امروز همانطور که دشمنان برای شکست این ارکان برنامه دارند ما نیز باید برای حفظ آنها برنامه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در نظام اسلام نظریه پردازی وظیفه رهبر است و گفتمان سازی برخی مسئولان در نظام به نوعی شرک در برابر رهبری است و عموم مسئولان کارگزاران و مجریان نظام اسلامی هستند.

وی تضعیف اقتدار ملی و رهبری را از طرح های دشمنان دانست و افزود: انقلابی زدایی از شخصیتها، نهادها و حتی واژه ها در دستور کار دشمن قرار دارد بطوریکه شاهد برخی از مصادبق آن نیز بوده ایم، دشمنان به دنبال تبلیغ فرهنگ تحریف شده مسیحی هستند. 

حجت الاسلام حاج صادقی اظهار داشت: تغییر ذائقه فرهنگی مردم و پذیرش دنیا طلبی و تغییر ذائقه سیاسی مسئولان از مقاومت به جهانی شدن از دیگر اقدامات دشمنان در تقابل با نظام اسلامی است.

وی گفت: روحانیت شیعه سنگر نشین دین در اعصار مختلف بوده و این مهم از اهل بیت (ع) به ما ارث رسیده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تبدیل تهدید به فرصت از تکنیک های اهل بیت (ع) در مبارزه با کفر است افزود: امامان و علما هیچگاه فرصت استقرار دین و ولایت الله را نداشتند، اما در عصر ما به برکت قیام مردم ، خدا این امکان و فرصت را به روحانیت حوزه های علمیه داد که نظام ولایی ایجاد کنند و حتی پس از اسقرار این نظام برای ۴۰ سال دوم نیز برنامه ریزی نمایند. 

وی اظهار داشت: در شرایطی که کفر، نفاق و اسلام بدوی در تقابل با اسلام ناب شکل گرفته است، استاد بسیجی حوزه علمیه باید علاوه بر اینکه پیش برنده انقلاب باشد بسیجی تربیت کند و این امت را همچنان در سنگر دفاع از انقلاب حفظ نماید زیرا دشمن به دنبال  این است که مردم را از سنگر نشینی این انقلاب جدا کند تا انقلاب بشکند.

حجت الاسلام حاج صادقی گفت: انقلاب وارث سه مرحله بعثت، غدیر و عاشوراست اما آیا با همان روش گذشته طی صدها سال قبل می توان این نهاد را اداره کرد؟ آیا این جنبه های قدیمی کفایت می کند یا باید ابعاد جدیدی وارد فعالیت حوزه ها شود؟ 

وی با بیان اینکه روحانیون باید نسبت به عملکرد نهاد های کشور مطالبه گر و ناظر باشند افزود: نمی توان در برابر تعرض هر کس به دین سکوت کرد و باید مجلس و قوه قضائیه و مجریه تراز انقلاب اسلامی تبیین کرده و برای رسیدن به آنها مسئولان را راهنمایی نمود.‌

وی شرط استاد بسیجی بودن را رعایت برخی الزامات دانست و اظهار داشت: استاد بسیجی باید همه چیز خود را فدا کرده و وارد میدان شود و از طرفی درک درستی از شرایط ، فرصتها و تهدید ها داشته باشد. اگر این الزامات نباشد ممکن است دچار تحجر یا انزوا شده یا گرفتار دشمن شویم و در اختیار آنان قرار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: این همایش به دنبال طرح محورهای اصلی برنامه بسیج استادان در کشور در قالب چهار موضوع وظایف و نقش استاد بسیجی در حوزه علمیه، در قبال مردم و جامعه، در برابر قوای حکومتی، قوای سه گانه و نیروهای مسلح و نقش روحانیت نسبت به رهبری و نهادهای وابسته به وی است.

وی افزود: مبنای عملکرد ما در این همایش پاسخ به این سوالات است و خروجی همایش نیز راهکارهایی خواهد بود که برای تربیت جمعیت ۲۰ میلیونی پاسداران، بسیجیان و خانواده آنها به عنوان جامعه بسیجی کشور ارائه خواهد شد.

دبیر این‌ همایش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: همایش سالانه تعالی استادان و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه استان های قم، خراسان رضوی، تهران و اصفهان که روز جمعه در مشهد آغاز شده است مدت چهار روز ادامه دارد.

حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده افزود: محور این همایش هماهنگی فکری بین استادان حوزه‌های علمیه، بررسی گام دوم انقلاب، انسجام فکری و روحی بین استادان حوزه های علمیه و راهکارهای انقلابی ماندن حوزه ها می باشد.

وی تعداد شرکت کنندگان در این همایش را ۳۵۰ نفر از استادان سطوح عالی حوزه های علوم دینی عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر سخنرانی صاحبنظران در این همایش کارگاه هایی نیز برای تبیین و بررسی اهداف همایش و تهیه خروجی آن با استفاده از نظر استادان بسیجی برگزار خواهد شد.

۳۲۲۱/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.