حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی روز جمعه در مراسم اهدای احکام جمعی از خادمان بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) افزود: مردم نسبت به این آستان منور حساس هستند لذا رفتار ها و تعاملات ما در حرم مطهر رضوی باید به گونه‌ ای باشد که مردم با ورود به این بارگاه نورانی احساس کنند که این مکان متفاوت از سایر دستگاه های اداری است.

وی اظهار داشت: در حرم مطهر رضوی همه زائر حضرت امام رضا (ع) هستند و موظفیم همه را به یک چشم نگاه کنیم و با همه به یک عنوان برخورد نماییم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نباید در رفتار و میزان احترام خدام به زائرین کمترین تفاوتی وجود داشته باشد زیرا همه میهمان امام رئوف هستند و باید با آنان در اوج احترام و تواضع و مهربانی برخورد کنیم و این انتظار حضرت امام رضا (ع) از همه خادمان است.

وی افزود: بسیاری از افراد آرزو دارند در طول عمر خود یک بار به آستان مقدس امام هشتم (ع) مشرف شوند، اما نمی‌توانند لذا خداوند به ما نعمت بسیار بزرگ عنایت کرده و در برابر این لطف الهی مسئولیت سنگین داریم. 

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه شکرگزاری نسبت به نعمات باید متناسب با آن نعمت باشد، اظهار داشت: نعمت خدمت در دستگاه اهل بیت (ع)، توفیق و سعادت بزرگ و به همان میزان مسئولیت و شکرگزاری‌ آن نیز سنگین است.

وی شکرگزاری نعمت های الهی را به دو صورت زبانی و عملی دانست و گفت: شکر نعمت افتخار خادمی حضرت امام رضا (ع) نیز در عمل تمسک به سیره آن حضرت در تمام شئون زندگی است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: خادمی حضرت امام رضا (ع) تنها به لباس خادمی و حضور در حرم مطهر منحصر نمی‌ شود بلکه تمام شئون زندگی خادمان بارگاه منور رضوی باید امام رضایی باشد به طوری که رضایت و خشنودی آن حضرت را به دنبال داشته و مایه افتخار ایشان شود.

وی ضمن درخواست از خادمان بارگاه مطهر رضوی برای مشارکت فعال در امور تصمیم‌ گیری‌ و مدیریت این حرم مطهر اظهار داشت: خادمان به خاطر ارتباط مستقیم با زائران بهترین شناخت را از مشکلات احتمالی در خدمت‌ رسانی‌ ها دارند، از این رو پذیرای هرگونه نقد و پیشنهاد سازنده خدام برای بهبود هرچه بیشتر شرایط خدمت‌ رسانی به زائران بارگاه منور رضوی هستیم.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.