رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: دوچرخه‌ سواری در شهر مشهد با مشکلات و مسائل مختلف روبروست و طی ماه های اخیر اقدامات مختلف در این زمینه انجام شده ولی کافی نیست.
مجتبی بهاروند افزود: در این کارگروه مقرر شد تمام مسیرهای دوچرخه سطح شهر با قید فوریت لکه‌ گیری شوند و اصلاح و اتصال این مسیرها نیز از موضوعات مورد بررسی در کارگروه بود.
وی با بیان اینکه به منظور ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در گام نخست خود شهرداری باید اقدام عملی داشته باشد اظهار داشت: در این راستا مدیریت شهری می تواند تسهیلاتی را برای خرید دوچرخه ویژه کارکنان خود در نظر بگیرد تا فاصله منزل تا محل کار را رکاب بزنند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: مسیرهای جدید دوچرخه‌ نیز به نحوی احداث خواهند شد که تداخلی با پیاده‌ رو نداشته باشند چرا که این موضوع منجر به ایجاد مشکلات مختلف برای کسبه و عابران پیاده می شود.
وی افزود: همچنین در این کارگروه، با تاکید کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد، مقرر شد بوستان های جدید مجهز به مسیرهای دوچرخه باشند و برای بوستان‌ های قدیمی نیز در صورت امکان مسیر ویژه دوچرخه احداث شود.
بهاروند با بیان اینکه امکان استفاده از دوچرخه برای مسیرهای طولانی وجود ندارد اظهار داشت: در صدد هستیم شرایطی فراهم شود تا شهروندان بتوانند در سفرهای شهری خود در عین استفاده از دوچرخه، از ناوگان ریلی و اتوبوس نیز استفاده کنند.
وی گفت: تصمیمات اتخاذ شده در این نشست به مثابه تصمیم و دستور شهردار بوده و اجرایی شدن آنها از سوی شهرداری ضروری است.

در طرح شبکه مطالعات مشهد ۲۵۰ کیلومتر مسیر مناسب برای استفاده از دوچرخه در نظر گرفته شده ولی هم اکنون کل مسیرهای شهری مناسب در این زمینه ۱۲۵ کیلومتر است که به صورت ناپیوسته و جدا از هم می‌ باشند.
۷۵۰۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.