حیدر خوش نیت چهارشنبه شب در مراسم گشایش نمایشگاه صنایع دستی در شهر جدید بینالود با اشاره به جمعیت هفت هزار نفری کنونی این شهر افزود: اگر از گذشته به فکر هدایت سرریز جمعیت مشهد به سمت بینالود بودیم مسائل و مشکلات کنونی را در حاشیه شهر مشهد نداشتیم.

وی اضافه کرد: در کلانشهر ها موضوع حاشیه نشینی مشکلات بسیاری برای مدیریت شهری ایجاد کرده که این مشکلات در شهر های جدید وجود ندارد.

معاون فرماندار مشهد گفت: هم اینک با تلاش شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی بسیاری از مشکلات حاشیه شهر مشهد به لحاظ سکونتگاه های غیررسمی برطرف شده و کیفیت زندگی در این منطقه رو به افزایش است.

خوش نیت افزود: با این حال شرایط زندگی در شهر جدید بینالود به لحاظ زیرساخت هایی که در آن فراهم شده، روند مطلوبی را طی کرده و شرایط آن بسیار بهتر از حاشیه شهر مشهد است.

وی ادامه داد: تامین زیرساخت های اجتماعی بر زیر ساخت های عمرانی مقدم است زیرا این مهم باعث ایجاد انسجام اجتماعی و همدلی بین مردم یک جامعه می شود در غیر این صورت توفیق مورد نظر به دست نمی آید.

معاون فرماندار مشهد گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی موجب تقویت زیرساخت های اجتماعی می شود که مردم بینالود و همچنین ساکنان شهرهای اطراف آن را با ظرفیت ها و هنر های این منطقه آشنا می کند.

خوش نیت افزود: برگزاری برنامه هایی از جمله جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی در بینالود باید استمرار یابد زیرا توجه به امور فرهنگی در هر منطقه در درازمدت تاثیر مثبتی بر فرهنگ شهرنشینی و انسجام اجتماعی آن منطقه دارد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود نیز در این مراسم گفت: سیاست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید توجه به امور فرهنگی و اجتماعی شهروندان و توسعه زیرساخت های اجتماعی است.

حمید رضا یزدانی افزود: شرکت عمران شهر جدید بینالود ضمن برنامه ریزی برای اجرای رویدادهایی مانند جشنواره های مختلف فرهنگی برای توسعه فضاهای اجتماعی شهر مانند کتابخانه نیز اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: نخستین جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی شهر جدید بینالود با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی برپا شده تا محلی برای هنرمندان در مسیر معرفی، عرضه و فروش محصولات و ارتقای توانمندی های آنان باشد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود با اشاره به جایگاه نمایشگاه‌ های صنایع دستی در انتقال فرهنگ و آموزش هنر اصیل ایرانی - اسلامی به نسل جوان و ارتقاء جایگاه هنرهای سنتی گفت: هویت بخشی به شهرهای جدید و حمایت از صنایع دستی و کمک به اقتصاد خانواده های ساکن در منطقه از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه است.

یزدانی افزود: در این نمایشگاه هنرمندان از بینالود، نیشابور و مشهد در بیش از ۳۰ غرفه صنایع دستی آثار خود را در زمینه چرم، زیورآلات، منبت و معرق، سفال و سرامیک و کارهای تزئینی روی سنگ و چوب، فرش دستباف و نمدبافی به نمایش گذاشته اند.

وی ادامه داد: در کنار این نمایشگاه، هر شب جشنواره بازی های بومی - محلی استان خراسان رضوی برگزار می شود و جمعه این هفته نیز شاهد برگزاری مسابقات استانی پرواز بادبادک ها در حاشیه این نمایشگاه خواهیم بود.

نمایشگاه صنایع دستی تا اول شهریور ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه در محل بوستان ارم شهر جدید بینالود دایر است.

۷۴۸۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.