به گزارش روز چهارشنبه استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی در نشست بررسی طرح توانمند سازی جوامع روستایی با حضور برخی معین های اقتصاد مقاومتی این استان، افزود: در پیشبرد فعالیت های الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی عجله ای وجود ندارد و بنا نداریم کیفیت اجرای کار را با هدف ارائه کارنامه های پر زرق و برق، فدای سرعت کنیم چرا که معتقدیم تحقق سیاست های الگوی مثلث توسعه اقتصادی نیازمند استمرار فعالیت‌ هاست.

وی اظهار داشت: اگر در روستاها کارآفرین موفق وجود نداشته باشد، بدون‌ شک تزریق اعتبار و پرداخت تسهیلات نتیجه خاصی در حوزه اشتغال زایی و تقویت اقتصاد روستایی نخواهد داشت.
وی مهاجرت معکوس مردم از شهرها به روستاها را نیازمند بهبود اقتصاد خانوار روستایی دانست و گفت: اگر اقتصاد کشور می توانست در حوزه توانمندسازی جوامع روستایی موثر واقع شود، نباید جمعیت مناطق روستایی از ۷۴ درصد در ابتدای انقلاب به ۲۶ درصد در شرایط کنونی کاهش می یافت.
رزم حسینی افزود: توانمند سازی مردم نیازمند بهره گیری از ظرفیت مجموعه های موفق اقتصادی و توسعه گرا به عنوان معین های اقتصاد مقاومتی و جلب منابع خرد مردم در مناطق روستایی است.

وی اظهار داشت: پروژه هایی که قرار است در قالب طرح توانمندسازی جوامع روستایی در شهرستان های بردسکن و کاشمر اجرایی شود، باید با در نظر گرفتن ظرفیت های موجود در روستاها، تدوین و اجرایی گردند.
نماینده مردم کاشمر و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: جلسات کارشناسی در باره طرح توانمندسازی جوامع روستایی با هدف اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برگزار می شود.
بهروز بنیادی افزود: اجرای این طرح در مناطق روستایی به همت معین های اقتصاد مقاومتی می تواند به ایجاد اشتغال، توانمند سازی مردم و تقویت اقتصاد خانوار کمک کند.

بر اساس طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی موسوم به "مثلث توسعه اقتصادی" این استان به ۱۲ منطقه تقسیم شده تا با تعیین معین اقتصادی و جذب سرمایه برای هریک از این مناطق رونق و آبادانی در منطقه افزایش یابد.

در طرح مثلث توسعه اقتصادی سه ضلع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان تعریف شده و ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در این مثلث قرار گرفته اند.

۸۰۰۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.