آیت الله شیخ عیسی قاسم دوشنبه شب در مراسم جشن عید غدیر خم که با حضور زائران عرب زبان در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برگزار شد افزود: مرجعیت دینی و عملی مسلمانان زمانی در دنیا محقق می شود که بر مبنای خط فکری اهل بیت عصمت و طهارت (ع) استوار باشد.

وی ادامه داد: نبوت و امامت یک ضرورت است تا بشریت را نجات دهد و به کمال برساند و بعد از نبی مکرم اسلام (ص) پیروان فرقه های مختلفی مدعی شدند که اسلام را می دانند و بر آن تسلط دارند اما اسلام واقعی را فقط کسانی می شناسند که پیروان امامت هستند.

رهبر شیعیان بحرین گفت:علم حضرت امام علی (ع) بالاترین حکمت و علم بود و آن حضرت تفسیر دقیق قرآن و شان نزول آیات را می دانستند و تنها ایشان وارث بر حق رسول اکرم (ص) است.

آیت الله عیسی قاسم افزود: در بین صحابه نبی مکرم اسلام (ص) تنها فردی که بر فهم دقیق از قرآن تسلط داشت و حضرت رسول (ص) و مورخان به علم و کمال او گواهی می دادند شخص امیرالمومنین حضرت علی(ع) بود.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) در مواضعش هیچ گاه از قرآن تجاوز نکردند و هیچ فردی جرات نسبت دادن لفظ دروغگو را به ایشان نداشت و حتی اهل سنت نیز به اینکه حضرت علی (ع) وارث رسول خدا (ص) است و فهم حقیقی قرآن نزد اوست شهادت داده اند.

رهبر شیعیان بحرین گفت: نبی مکرم اسلام (ص) علم خود را تنها به کسی عطا کرد که قرآن را می دانست و فهم دقیقی از آن داشت و آن کسی جز حضرت علی (ع) نبود.

شیخ عیسی قاسم افزود: علمی که انسانیت را فراموش نکند و در امتداد مکتب اهل بیت (ع) باشد پایدار بوده و سعادت بشریت را تامین می کند.

وی ادامه داد: تنها اشخاصی که رسالت و مکتب الهی در آنها متجلی شده و مسیر تقرب به پروردگار و راه سعادت را می دانند ائمه معصوم (ع) هستند که با علم خود احکام الهی را بیان می کنند و به زبان خداوند سخن می گویند.

رهبر شیعیان بحرین گفت: پروردگار متعال دین را بر رسول اکرم (ص) و جانشین اشان کامل و نعمت بر آنان تمام کرد، کنار گذاشتن ائمه معصوم باعث می شود تا انسان از اصل اسلام محروم و از دین الهی دور شود.

۷۴۸۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.