یونس شکرخواه دوشنبه شب در نشست صمیمی با خبرنگاران حوزه شهر هوشمند در مشهد افزود: جهان امروز با ارتباطات توسعه ای مواجه است.
وی اظهار داشت: شهر هوشمند به معنای حفظ سرمایه ها و هویت شهر و استفاده از آی.سی.تی به عنوان تسهیلگر و نه نفوذگر است.
وی با تاکید بر حق داشتن دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: یکی از اصول اولیه و بنیادین شهر هوشمند، داشتن حق دسترسی آزاد به اطلاعات است که باید مورد توجه باشد.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: مباحث توسعه ای نیازمند بستر آرام و فضای رونق و نشاط است که رسانه و اطلاع رسانی نقش مهمی در تحقق این مهم دارد.
شهریار آل شیخ افزود: شهر هوشمند شهری شاد و الکترونیک است و برای مشکلاتش راه حل هوشمند تدوین می کند.
وی اظهار داشت: در خصوص شهر هوشمند در شهرداری مشهد اقدامات خوبی صورت گرفته و شهرداری منطقه ۱۲ مشهد به صورت کامل هوشمند شده است.
وی گفت: تهیه نقشه همراه مشهد از دیگر اقدامات در راستای هوشمندسازی بود که هم اکنون بیش از ۲۵۰ هزار کاربر دارد، پرداخت الکترونیکی در ناوگان حمل و نقل عمومی نیز با جدیت دنبال می شود.
آل شیخ افزود: مشهد شهر هوشمند، شهر امید و زندگی، راه درازی در رسیدن به آرمانها دارد که تلاش می کنیم هر چه زودتر به سرانجام برسد.
هم اکنون در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد اقداماتی در راستای هوشمند سازی در حوزه حمل و نقل انجام شده و پرداختها در اتوبوس، قطارشهری و تاکسی از طریق کیف الکترونیک و کیو.آر.کد انجام می‌ شود.
۷۵۰۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.