حجت‌ الاسلام سید حمید حسینی روز جمعه در دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی در مشهد افزود: یکی از نخست وزیران عراق هم که می خواست علیه ایران با آمریکا همراهی کند، نگذاشتیم به کارش ادامه دهد و در مسند قدرت بماند و نخواهیم گذاشت او و امثال او برگردند.
وی اظهار داشت: افتخار می کنیم فرزند انقلاب، امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و مرجعیت عالیقدر در نجف هستیم.
وی گفت: سفارت آمریکا در عراق ۸۰ هزار موسسه فرهنگی و مدنی ایجاد کرده و به آنها کمک مالی می کند از جمله فعالیت برخی از اینها نفوذ در حوزه های علمیه است و برخی افراد ایرانی هم ندانسته در برنامه های این موسسات شرکت می کنند.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه وضعیت و امنیت کشور عراق نسبت به گذشته خیلی بهتر است افزود: این در حالی است که صدا و سیمای ایران اخبار را همانگونه که دیگران می گویند تکرار می کند در حالیکه چنین نیست.
وی اظهار داشت: مردم عراق و ایران باید به فکر باشند که چگونه هم افزایی بین دو ملت را بیشتر کنند. اربعین بهانه بسیار خوبی برای این موضوع است. 

یک استاد حوزه و دانشگاه هم گفت: اربعین پایان تمام کج رویها و کج فهمی ها و آغازی برای تمدن عظیم اسلامی است لذا ستادهای اربعین باید در تمام شهرها و استان‌ ها در طول سال فعال باشند.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان با بیان اینکه اربعین قصه مجد و عظمت اسلام است افزود: اربعین را نباید یک سفر عاطفی تلقی کنیم، اربعین سفری از روی وظیفه است.
وی اظهار داشت: فضای اربعین را باید سرشار از معنویت کنیم و فقط پیاده روی صرف نباشد.
وی گفت: باید توسل به ساحت ولی عصر(عج) با مراسم و مناسک ویژه در مسیر راهپیمایی اربعین برگزار شود و معنای خاصی پیدا کند.
حجت الاسلام پناهیان افزود: باید پرچم جبهه مقاومت، کشمیر، یمن، نیجریه در مراسم اربعین پر رنگ دیده شود.  اینکار ها هزینه ندارد بلکه برنامه ریزی می خواهد.
دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی که دیروز با حضور ۶۵۰ نفر در تالار قدس حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) آغاز شد تا عصر امروز ادامه دارد.
۷۵۰۷/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.