دومین همایش بین المللی "فعالان اربعین حسینی" روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و میهمانانی از کشورهای مسلمان در مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم آغازین این همایش اربعین حسینی را یک پدیده الهی و غیرقابل توصیف ذکر و بیان کرد: حضور میلیونها نفر در پیاده روی اربعین با کمترین امکانات و سختی راه، در واژه ها گنجانده نمی شود.

وی افزود: اربعین حسینی رنگ خدا، عرصه تحول، رنگین کمان حضور ادیان و مذاهب مختلف، پیام آور مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم و حقیقت است.

وی ادامه داد: اربعین فکر و ذهن ما را به ولایت و امامت متوجه می کند. اگر بخواهیم از هدایت قرآن بهره مند شویم، راه آن توسل به امامت و ولایت است، برای همین دشمن تلاش می کند مردم را از اینها دور کند و حضور میلیونی مردم را در پیاده روی اربعین حسینی منعکس نمی کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، ما باید شکرگذار نعمت اربعین حسینی باشیم که در آن برادری، مهربانی، ایثار، همدردی و کمک به دیگران موج می زند و آن را زنده نگه داریم.

وی افزود: همچنین در اربعین حسینی، بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی باید مراقب باشیم نظام و قوانین خاص عراق را دارد رعایت نموده و به آن احترام بگذاریم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.