معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ۱۹ دفتر فن بازار منطقه ای در کل کشور سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تولیت ۱۴ دفتر فن بازار را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محسن صالحی‌نیا پنجشنبه در آیین گشایش نمایشگاه دائمی توسعه ساخت داخل صنعت فولاد شرق کشور در شهرک صنعتی توس مشهد افزود: یکی از این دفاتر در استان خراسان فعالیت دارد و آخرین دفتر ۲ روز قبل در لرستان راه اندازی شد.

وی اظهار داشت: هدف از راه اندازی این دفاتر تبادل فن آوری و ارتباط هر چه نزدیک تر بین واحدهای فناوری و تولیدی است و همه نقش آفرینان حوزه فن بازار در این دفاتر حضور دارند.

وی گفت: در حال حاضر ۸۱۸ مجموعه دانش بنیان در سطح شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها فعالیت دارد که از این تعداد بیش از ۳۵۰ مجموعه در داخل شهرک‌های صنعتی و حدود ۸۰ مجموعه در خارج از شهرک‌های صنعتی برای تبدیل به شرکت‌های دانش بنیان مورد حمایت قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: در استان خراسان رضوی ۱۰ شتاب دهنده در بخش صنایع با هدف گذاری در ۴۰ حوزه فعالیت دارند که از این تعداد ۱۶ مورد به مرحله اجرایی رسیده است.

وی اظهار داشت: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نیز با صندوق نوآوری شکوفایی جهت اختصاص تسهیلات، خطوط اعتباری و صندوق های اعتباری ویژه  تفاهم نامه ای امضا شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت فولاد کشور با اجرای طرح توازن و تکمیل زنجیره تولید توسعه پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: در بخش های مختلف این صنعت مانند کنسانتره، گندله سازی، احیا و تولید فولاد نیازمند تولید داخلی یکسری تجهیزات و قطعات یدکی و ثابت هستیم که در بخش صنایع کوچک و متوسط دارای تجربه و توانمندی های خوبی در این حوزه هستیم.

وی بیان کرد: عمده نیازهای این بخش با پیوند امکانات و توانمندی های تولید کنندگان داخلی با  صنعت فولاد در جهت برآورده سازی نیازمندی های این حوزه که بیشتر ناشی از  مشکلات بین المللی است حل می شود.

وی افزود: برقراری ارتباط بین مهندسین خط تولید و تامین کنندگان قطعات مورد نیاز باعث کاهش قیمت نهایی و افزایش کیفیت قطعات تولیدی مورد نیاز است.

در این مراسم با حضور صالحی نیا کتابخانه الکترونیک شهرک صنعتی توس، مرکز فن بازار دفاعی منطقه شمال شرق کشور، نمایشگاه دائمی توسعه ساخت داخل صنعت فولاد شرق کشور گشایش یافت  و با مدیران تعدادی از استارت آپ ها و شتاب دهنده ها گفت و گو کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.