مدیر بنیاد کرامت امام رضا(ع) گفت: اربعین نشان می‌دهد که اگر وحدت، همدلی و انسجام حول مساله ولایت و امامت اتفاق بیفتد، هیچ قدرتی یارای ایستادگی در برابر شیعیان و مسلمانان نخواهد داشت.
به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان، محسن منصوری امروز در دومین همایش بین‌المللی فعالان اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: این نشست، نشست هم‌افزایی فعالان اربعین است که ۱۰۰ موکب‌دار عراقی و ۱۰ موکب‌دار بین‌المللی در جلسه حاضر هستند. به موسم عاشقی اربعین نزدیک می‌شویم و دسته‌ها و گروه‌های ایران در نقاط مختلف خود را تجهیز می‌کنند.
وی با بیان اینکه اربعین تجلی همه زیبایی‌های بشری است، عنوان کرد: امتداد عاشورا در اربعین جان گرفته و بزرگ‌ترین حرکت مردمی در طول تاریخ بشری است. حدود ۲۰ میلیون نفر در جریان اربعین جمع شده و جریان مردمی شکل می‌گیرد. اربعین تمرین ظهور و آماده‌سازی برای آن است که در اربعین تلاش می‌کنیم تا از قافله خدمت جا نمانیم. اذن کربلا را باید از امام رضا(ع) گرفت.
منصوری افزود: اربعین نشان می‌دهد که اگر وحدت، همدلی و انسجام حول مساله ولایت و امامت اتفاق بیفتد، هیچ قدرتی یارای ایستادگی در برابر شیعیان و مسلمانان نخواهد داشت. علت ماندگاری اربعین این است که جهت آن الهی و جریان آن مردمی است. زائران و خادمان مردمی هستند.
مدیر بنیاد کرامت امام رضا(ع) بیان کرد: ما به عنوان جریان آستان قدس رضوی دومین همایش بین‌المللی فعالان اربعین حسینی را شکل دادیم و چند هدف را دنبال می‌کنیم. اولین هدف اجتماع پربرکتی بوده که در آن اصل نشست، تضارب افکار، گفت‌وگو و انتقال تجربه‌ها برای ما بسیار مهم است. آگاهی‌بخشی و ارتقای مبانی معرفتی اربعین از مسائل مهم دیگر است. بهترین اساتید محتوایی اربعین در این نشست دو روزه دعوت شدند و همایش در دو بخش عمده سخنرانی‌ها و کارگاه‌ها و پنل‌ها برگزار می‌شود. ما کمک می‌کنیم تا انتقال ظرفیت و دانش اربعین به تمام خدمت‌رسانان به درستی اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی مجموعه آستان قدس رضوی حول چند محور است، تصریح کرد: آستان قدس رضوی به عنوان نهاد معتبر ملی و بین‌المللی در سال‌های اخیر در اربعین حضور داشته و امسال نیز ادامه خواهیم داد. در بعد اجرایی آستان قدس رضوی با کمک‌های مردمی کار می‌کند و به دنبال تصدی‌گری نیست. آستان قدس نقش خود را تسهیلگری تعیین کرده و تلاش کردیم پشتیبان جریان‌های مردمی باشیم. در بعد مالی از کمک خیرین استفاده می‌کنیم و تلاش کردیم جای دولت و مردم ننشینیم و نقش تسهیلگری داشته باشیم.
منصوری گفت: اربعین بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی است، ما به دنبال بعد فرهنگی اربعین هستیم و برنامه‌های ستاد اربعین آستان قدس را دنبال می‌کنیم. برنامه‌های فرهنگی شامل کنگره‌های ملی، شعر، مسابقات کتاب‌خوانی و غیره است. محور بعدی توسعه ابعاد بین‌المللی اربعین است. بخشی از برنامه‌ها را امروز شاهد هستیم که موکب‌داران از ۱۰ کشور حاضر هستند. امسال در حوزه بین‌المللی درصد هستیم تا کاروانی از خادمان و موثران بین‌المللی را جمع کرده و فعالان رسانه‌ای بین‌المللی را نیز از ۳۰ تا ۴۰ کشور دور هم جمع نموده و به اربعین اعزام کنیم.
مدیر بنیاد کرامت امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های حوزه بین‌الملل تقویت روابط بین دو ملت ایران و عراق بوده و امسال نیز مانند سال‌های گذشته موکب‌داران ما ارتباط خود را با موکب‌داران عراقی حفظ کردند که میزبان اصلی برنامه اربعین هستند. ارتباط وسیعی ایجاد شده و خوب شکل گرفته است. مواکب و مردم ایران و عراق با هم ارتباط دارند. خادمان آستان قدس رضوی در ایام اربعین از منازل و مواکب مردم عراق سرکشی، تقدیر و تجلیل می‌کنند و گام‌های بسیار خوبی در این زمینه برداشته شده است. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.