تورج همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از این هفت توله ببر بر اثر حمله مادر و شش توله دیگر بر اثر عفونت تنفسی درحین تولد تلف شده اند که می تواند اتفاقی طبیعی باشد.

وی با بیان اینکه توله کُشی یکی از خصلت های شیرها و ببرها محسوب می شود و اقدامی عجیب و دور از واقعیت و انتظار نیست ادامه داد: سابق بر این نیز تلف شدن توله گونه های گربه سان در باغ وحش مشهد رخ داده است و البته در همه دنیا می تواند اتفاق بیفتد.

او  اضافه کرد: مرگ این توله ها توسط دامپزشک باغ وحش مشهد تائید شده است و بررسی های اداره کل محیط زیست همچنان ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: باغ وحش وکیل آباد مشهد دارای فضایی قدیمی است و زیستگاه ایجاد شده برای انواع گونه ها متعلق به گذشته است و این باغ وحش باید خود را با استانداردهای اعلام شده همراه کند بنابراین نظارت های موجود بر عملکرد این مجموعه توسط این اداره کل با جدیت ادامه دارد.

همتی افزود: هم اکنون تمامی گونه ها تحت نظارت و کنترل هستند و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

باغ ‌وحش مشهد در سال ۱۳۳۹ در محدوده خواجه ‌ربیع تاسیس و با ایجاد شرکت باغ ‌وحش وکیل ‌آباد در سال ۱۳۵۶ در ورودی پارک جنگلی وکیل ‌آباد مستقر شد. 
این مکان بزرگترین باغ ‌وحش ایران است و بیشترین حیوانات و گونه ‌های جانوری را دارد که از آن جمله می‌ توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و جانوران دیگر اشاره کرد. 
هم اکنون ۱۰۷ گونه و ۶۸۰ نمونه جانوری در باغ وحش مشهد نگهداری می شود. 
این گونه ها شامل ۶۴ گونه بومی و ۴۳ گونه غیربومی و نمونه های جانوری نیز شامل ۲۴۰ پستاندار، ۳۹۳ پرنده و ۴۷ خزنده و دوزیست است.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.