سرهنگ محمد روحانی روز سه شنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین کمیته امداد خراسان رضوی و سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) افزود: این سازمان و گروه های جهادی ماموریت دارند تا نسبت به رفع محرومیت و فقرزدایی اقدام کنند.

وی ادامه داد: با هزینه کرد زکات در محل جمع آوری شده اثرات آن برای مردم، خیران و نیازمندان مشهود خواهد شد و زمینه تشویق به ادای این فریضه فراهم می شود چون هر جا که اثر بخشی کار دیده شود مردم به طور داوطلبانه پای آن کار حاضر می شوند و مشارکت می کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) به فعال بودن گروه های جهادی در شهرستان ها اشاره و اضافه کرد: با پرداخت زکات در جامعه اسلامی می توان به مشکلات پایان داد چنان که در این زمینه شاهد هستیم شهرستان هایی که در پرداخت زکات فعال هستند رونق بسیار خوبی دارند.

سرهنگ روحانی گفت: با امضای این تفاهم نامه بسیج سازندگی و دبیرخانه های شورای زکات در شهرستانها با همکاری مساجد و پایگاه های فعال خراسان رضوی نسبت به جذب زکات اقدام می کنند و زکات جمع آوری شده از هر محل در همان محل هزینه می شود.

لازم است همچون نماز که امام جماعت داریم امام زکات هم داشته باشیم

دبیر شورای زکات و مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: به منظور احیای فریضه زکات لازم است تا همچون نماز که امام جماعت داریم در بحث زکات هم امام زکات داشته باشیم تا مسائل این امر به بهترین نحو برای مردم تبیین شود.

حبیب الله آسوده افزود: پرداختن به امر زکات می تواند به الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت به عنوان تمدن نوین اسلامی در حوزه اقتصاد و توسعه کمک کند.

وی ادامه داد: زکات به عنوان یکی از فرایض دینی متعادل کننده  اقتصاد در جامعه است تا آنجا که در ۳۲ جای قرآن کریم اخذ زکات و اقامه نماز همراه هم هستند.

دبیر شورای زکات و مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه با امضای این تفاهم نامه بر مردمی کردن زکات تاکید می شود افزود: امروزه رشد و توسعه با حضور و مشارکت اقتصادی مردم می تواند نقش دوچندانی داشته باشد.

آسوده اولویت هزینه کرد زکات را ابتدا در امور مربوط به محرومان و سپس اجرای طرح های عمرانی دانست و گفت: زکات جمع آوری شده از هر محل در همان محل هزینه می شود تا آثار فردی و اجتماعی آن زمینه جذب بیشتر زکات را فراهم کند.

وی افزود: به طور مثال احیای قنوات کمک شایانی به زیر ساخت های کشاورزی می کند از این رو با اجرای طرح "زکات قنات" می توان به اشتغالزایی، کاهش مهاجرت و افزایش مهاجرت معکوس در روستاها کمک کرد.

رئیس اداره اجرایی زکات خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه تبلیغ، ترویج، فرهنگسازی، جمع آوری و هزینه کرد زکات، استفاده از ظرفیت مساجد و پایگاه های بسیج فعال استان است.

حجت الاسلام سید محمد حسینی با تاکید بر این که آثار و فواید پرداخت زکات در جامعه باید تبیین شود افزود: این امر در جامعه به فرهنگ سازی، اقتصاد، اشتغال زایی، توانمندسازی خانواده های مستضعف و رفع محرومیت کمک می کند.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.