معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نگذاریم آبروی طب ایرانی در مجامع بین‌المللی با وجود برخی مداخله‌گران از بین برود.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، شاپور بدیعی امروز در نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در ساختمان قرشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه « رشته من طب مکمل بوده و در خارج از کشور تحصیل کرده‌ام»، اظهار کرد: فلسفه‌ای در طب دنیا وجود دارد که معتقدیم طب رایج  پای راست و طب مکمل پای چپ است و همانطور که انسان باید با دو پا حرکت کند باید بتواند از این دو طب به خوبی استفاده کند. مشکلی که در جامعه ما اتفاق افتاده این است که  عده‌ای مداخله‌گر که علم کافی ندارند وارد این حیطه شدند که نه تنها به مردم صدمه زدند بلکه زمینه را برای طب سنتی و مکمل از بین بردند. 
وی ادامه داد: افرادی را برای طب ایرانی تربیت کردیم که آبروی این طب را حفظ کنند و آن را ارتقا دهند و از این طب در کنار طب رایج استفاده شود.باید بپذیریم که طب ایرانی وجود دارد اما باید علمی و درست کار کنیم  واین طب  توسط افرادی ارائه شود که سلامت مردم را حفظ کنند. مراکزی داریم که متخصصان آنها مربوط به طب ایرانی هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: سال گذشته با عده‌ای مداخله‌گر در این زمینه برخورد کردیم.عده‌ای از آنها از این شهر رفتند عده‌ای هم به خارج رفتند. اگر توانستیم با این افراد برحورد کنیم بخاطر کمک اصحاب رسانه بود. 
بدیعی تصریح کرد: نگذاریم آبروی طب ایرانی در مجامع بین‌المللی با برخی از این مداخله‌گران از بین برود. خبرهایی می‌شنویم مبنی بر اینکه در طب دنیا نسبت به طب ایرانی بخاطر بعضی مداخله‌گری‌ها شبهاتی وجود دارد. در صورتی که طب  ایرانی در کنار طب چینی و طب سوزنی کار خود را در اعصار مختلف انجام داده است.
وی افزود: هیچ طبی کامل نیست. بنابراین نمی‌توانیم برخی کارها مثلا جراحی‌ها را به طب سنتی بسپاریم که مثلا با فلان جوشانده مشکل برطرف شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه «در چند سال اخیردر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشتر از 330 هزار متر مربع بازسازی انجام داده‌ایم»، بیان کرد: حوزه درمان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رشد خوبی را طی می‌کند. تجهیزاتی که به زودی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه خواهند شد بسیار خوب و بی‌نظیر هستند. 
وی ادامه داد: دو قطب کاشمر و قوچان بار زیادی را از روی دوش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برداشته‌اند. تجهیزات پزشکی هسته‌ای که بسیار مهم هستند هم تامین شده است. های‌تک‌هایی که در دو سال اخیر اضافه شده‌اند بسیار خوب بوده‌اند؛ مثلا ام‌آرآی کاشمر باعث شد مراجعه مردم به مشهد کاهش یابد. 
بدیعی گفت: در بخش نورولوژی بیمارستان قائم همیشه حدود 30-40 تخت در راهرو داشتیم اما در حال حاضر دیگر بیمار اعصاب در راه‌رو نداریم  و بخش نورولوژی بیمارستان هاشمی‌نژاد هم تا انتهای سال افتتاح خواهد شد .با پروژه بیمارستان امداد جنوب چرخه تروما را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را کامل می‌کنیم. 
وی یادآور شد: چرخه درمان  در شهرستان‌ها بعد از بیش از 30 سال  کامل شده و تمام بیمارستان‌های شهرستان‌های ما فعال هستند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.