مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی روز سه شنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون  ۵۷۰ طرح آموزشی نیمه تمام هم در استان خراسان رضوی در حال ساخت است که ۱۷۰ طرح  از این تعداد تا مهر ماه امسال به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات دولتی و کمک خیرین در آغاز سال تحصیلی پیش رو تعداد هزار کلاس هم به ظرفیت آموزشی استان خراسان رضوی افزوده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور ۵/۲ مترمربع است افزود: این سرانه در استان خراسان رضوی ۴/۲ مترمربع است که در برخی نقاط محروم و مناطق حاشیه نشین این سرانه به دو متر مربع هم می رسد.

خدابنده گفت: امسال حدود چهار هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای آموزش و پرورش خراسان رضوی بازنشسته می شوند و پیش بینی می شود در ابتدای سال تحصیلی پیش رو به حدود ۱۶ هزار نفر نیرو در آموزش و پرورش این استان نیاز باشد.

او اضافه کرد: هم اکنون با برنامه ریزی در زمینه اجرای طرح خرید خدمات، برون سپاری، استفاده از نیروهای حق التدریس، پرداخت حق التدریس به نیروهای شاغل، استمرار خدمت همکاران در شرف بازنشستگی و به کارگیری دانشجو - معلمان در جهت حل مشکل نیروی انسانی تلاش می کنیم.

هم اکنون استان خراسان رضوی یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش آموز، حدود ۹۰ هزار نیروی آموزش و پرورشی، ۱۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه و بیش از ۵۴ هزار کلاس درس دارد.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.