معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: در قالب کدهای ۲۴۷ و ۷۲۴ وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی که از چند سال گذشته فعال شده است بیماران دچار سکته قلبی یا مغزی به سرعت توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان های تعیین شده در مشهد هدایت شده و به طور ویژه درمان می شوند.
دکتر شاپور بدیعی افزود: در ابتدای اجرای این طرح، میزان برخورداری مبتلایان به سکته قلبی و مغزی از درمان های ویژه حدود ۱۵ درصد بود که با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی جامعه با همکاری رسانه ها این میزان اکنون رشد چشمگیری یافته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیمارستانهای امام رضا(ع)، قائم(عج) و هاشمی نژاد زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این شهر در قالب کدهای ۲۴۷ و ۷۲۴ وزارت بهداشت فعال بوده و در این چارچوب به بیماران سکته قلبی و مغزی طی مدت هفت روز به طور شبانه روزی خدمات درمانی ارائه می دهند. 
او ادامه داد: بدین ترتیب بیماران دچار سکته قلبی یا مغزی به سرعت توسط اورژانس به این بیمارستانها انتقال یافته و برای پیشگیری از عوارض در صورت نیاز طی زمان ۲۰ دقیقه برای باز کردن رگهای این اقدام می شود. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین از بازسازی افزون بر ۳۳۰ هزار متر مربع فضا های درمانی و آموزشی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: در پی این اقدامات، در حوزه خدمات به بیماران بخش  "نورولوژی" در بیمارستان قائم (عجل) مشهد، پس از ۳۰ و اندی سال دیگر هیچ بیمار اعصاب و روانی در راهرو های این بیمارستان بستری نمی شود.

بدیعی افزود: حتی در بخش نورولوژی بیمارستان قائم(عجل)  مشهد تخت خالی نیز وجود دارد در حالی که در گذشته بین ۳۰ تا ۴۰ بیمار اعصاب در راهروهای این بیمارستان بستری بودند.

وی همچنین از تکمیل و بهره برداری بخش نورولوژی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد تا پایان امسال خبر داد. 
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با افزون بر ۹ هزار دانشجو و ۲۳ هزار کارمند بهداشتی و درمانی هم اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است. 

۳۰۲۷/۱۹۲۲
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.