استاندار خراسان رضوی روز  یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبازره با مواد مخدر خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: ساماندهی حاشیه شهر مشهد از دغدغه ها و ماموریتهای اساسی در استان است و از آنجا که مواد مخدر و اعتیاد نیز در راس آسیب های اجتماعی قرار دارند از این رو طرح نجات به عنوان طرحی ماندگار، پایدار و مستمر با کاربردهای  اجتماعی، اقتصادی و  امنیتی  تهیه و وظیفه هر دستگاه هم در آن مشخص شده است.
رزم حسینی گفت: سه هزار نفر جامعه آماری هدف طرح نجات هستند و ستاد مبارزه با مواد مخدر و مسئولان اجرایی نیز برای عملیاتی شدن این طرح باید اقدامات شایسته ای انجام دهند.
وی ادامه داد: این طرح حداکثر تا مهر ماه امسال اجرایی می شود و اداره کل امور اجتماعی استانداری نیز به عنوان مدیر اجرایی طرح نجات دفتری در حاشیه شهر مستقر خواهد کرد تا به صورت حضوری و میدانی کار دنبال شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: جمع آوری معتادان متجاهر نیز از دیگر ماموریت هاست و باید شهری بدون معتاد داشته باشیم از این رو  برای تحقق این مهم سوله ای در چناران برای تبدیل به محلی برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر در دست بازسازی است تا بتوان تمامی معتادان متجاهران استان را در آنجا نگهداری و درمان کرد.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه معتادان مجرم نیستند بلکه بیمارند تاکید کرد: مبارزه با مواد مخدر از مقولات مهم است چرا که اعتیاد در راس آسیب های اجتماعی قرار دارد.
پذیرش ۲۷۰۰ نفر در مراکز ترک اعتیار ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ظرفیت اسمی مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر در استان هزار و ۷۵۰ نفر است اما هم اینک دو هزار و ۷۰۰ نفر در این مراکز نگهداری می شوند.
حمید رضا پوریوسف افزود: برای نگهداری و درمان معتادان در این مراکز ماهانه ۱۴ میلیارد ریال هزینه می شود  و در حال حاضر حدود سه ماه به این مراکز مقروض هستیم.
وی تاکید کرد: اگر قرار است بهزیستی در این خصوص وظیفه ای انجام دهد باید کشور پای کار باشد و منابع لازم تخصیص یابد.
مدیرکل بازرسی و هماهنگی امور استانهای ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این نشست گفت: برنامه هایی به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در ستاد در خصوص پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تهیه و در دستور کار است.
منصور تقوی افزود: طرح یاری گران یکی از طرح های بلندمدت در حوزه پیشگیری است که به استانها ابلاغ شده و از ابتدای مهر باید عملیاتی شود.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز گفت: اولویت سیاستهای کلی ستاد و استان پیشگیری است ولی حوزه های دیگر تعطیل نخواهند شد.
محمد حسین صالحی افزود: حوزه پیشگیری بسیار مهم است اما برای موفقیت در این بخش همه دستگاه ها نقش دارند و به تنهایی نمی توان کار را انجام داد.
وی اضافه کرد: شعار ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، استان بدون معتاد متجاهر با اولویت مشهد است.

کشف بیش از ۱۱ هزار کیلوگرم مواد مخدر
دبیر سابق شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در چهار ماه ابتدای امسال ۱۱ هزار و ۳۶۰ کیلوگرم انواع مخدر و روانگردان در استان کشف شده است.
محمد حسن جهان افزود: همچنین در این مدت چهار هزار و ۶۳۰ معتاد متجاهر و در مجموع شش هزار معتاد و خرده فروش مواد مخدر در خراسان رضوی دستگیر شدند.
وی ادامه داد: پیشگیری، رکن اصلی در مبارزه با مواد مخدر است و در مدت فعالیت من به عنوان دبیر در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان این مهم در اولویت بوده است.
در این نشست از زحمات محمد حسن جهان قدردانی و محمد حسین صالحی به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان منصوب شد.

۷۵۰۵/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.