رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: بررسی ها نشان می دهد که در گذشته طی یک سال سه میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع پروانه ساخت در این استان صادر می شد که با اقدامات انجام شده این رقم اکنون به ۱۱ میلیون متر مربع در سال رسیده است.
محمد حسین شرکا افزود: این اقدامات نقش مهمی در تکریم و پاسخگویی به مردم، کارآفرینی و اشتغالزایی مهندسان دارد.
وی اظهار داشت: هم اکنون ۳۷ هزار و ۵۰۰ مهندس در رشته های مختلف عضو سازمان  نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هستند و به دنبال آن هستیم که تا یکسال آینده این سازمان را به عنوان یک سازمان پیشرفته و مدرن ارتقا دهیم.
وی با اشاره به اقداماتی که از سال گذشته تاکنون در حوزه ارتقای خدمات رسانی به مردم انجام شده است گفت: انعقاد تفاهمنامه سه جانبه بین سازمان ثبت اسناد، شهرداری و نظام مهندسی با هدف حذف موازی کاری از جمله اقدامات مثبت در این زمینه است.

وی افزود: انعقاد تفاهمنامه برای انجام تمام بازرسی های مربوط به گاز و آب توسط مهندسان سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی از دیگر اقدامات انجام شده است که در آینده نزدیک بازرسی های برق نیز توسط این مهندسان انجام خواهد شد که این اقدام نقش مهمی در اشتغالزایی و نظارت و بازرسی ها  دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی اظهار داشت: قرارداد با بنیاد نخبگان با هدف شناسایی مهندسان نخبه و در راستای اشتغالزایی، آزاد سازی ۴۰۰ میلیارد ریال حق بلوکه شده کارکنان در بانک مسکن و بازگرداندن آن به ۹ هزار و ۵۰۰ نفر، روان سازی کارها و برون سپاری امور از طریق ۱۵۰ شرکت دست اندرکار و الکترونیکی کردن کارتابل همه مهندسان از دیگر امور انجام شده در این استان می باشد. 

وی همچنین با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: زبان به حق، عمل به صحت و جسارت از رسالت های یک خبرنگار است که امیدواریم اصحاب رسانه در این مسیر گام بردارند و مسئولان هم  از پاسخگویی به خبرنگاران دریغ نکنند.

۳۰۲۷/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.