به همین مناسبت حرم مطهر رضوی از پنجشنبه شب سراسر سیاه پوش شد و نوحه خوانان و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در آستان ملائک پاسبان رضوی نوای حزن انگیز عزا سردادند.

زائران و مجاوران نیز خود را به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) رساندند تا ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس آن حضرت شهادت مظلومانه جد ایشان را تسلیت گویند.

بوی گلاب و عطر معنویت سراسر آستان مقدس رضوی را پر کرده و ویژه برنامه ای برای زائرانی که به منظور عرض تسلیت به پیشگاه حضرت امام رضا (ع) مشرف می‌شوند، تدارک دیده شده است.

در ویژه برنامه شب شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) که در صحن جامع رضوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی در زمینه ویژگی های شخصیتی حضرت امام محمد باقر (ع) و نحوه شهادت ایشان سخنرانی کرد و در ادامه این مراسم مداحان اهل ‌بیت (ع) به مرثیه‌ سرایی پرداختند.

حرکت دسته های عزاداری نیز از صبح جمعه با حضور خادمان و خدمتیاران رضوی به سوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) آغاز شده است. 

طبق سنت هر ساله ویژه برنامه سالروز شهادت حضرت امام باقر(ع) عصر امروز با حضور هیات های مذهبی در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار می‌ شود و حجت الاسلام والمسلمین رضایی تهرانی به سخنرانی می‌ پردازد.

مدیحه‌ خوانی و مرثیه ‌سرایی مداحان و ذاکران اهل ‌بیت عصمت و طهارت (ع) و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فرازی‌ نیا از دیگر برنامه‌ های سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) است و علاوه بر آن جلسات سخنرانی و روضه خوانی در دیگر اماکن متبرکه برگزار می شود.

ویژه برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردو زبان نیز که از کشورهای مختلف به حرم مطهر رضوی مشرف می‌ شوند، در رواق‌ دارالرحمه و صحن غدیر حرم مطهر رضوی برگزار می‌ گردد.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.