سید محمد رضا هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار افزود: آنچه در این حوزه برای مسئولان محلی در مشهد دارای اهمیت ویژه است تثبیت اشتغال و حفظ وضعیت کنونی تولید است. 

وی خبرنگاران را چشم بینای جامعه دانست و اظهار داشت: شهرستان مشهد چهار هزار و ۴۴۲ واحد صنعتی،  کشاورزی و معدنی دارد که معادل ۵۵ درصد واحدهای صنعتی خراسان رضوی است.

وی گفت: از این تعداد سه هزار و ۶۰۰ واحد در شهرکها و نواحی صنعتی، ۵۱۰ واحد تبدیلی در بخش کشاورزی و ۱۵۰ واحد نیز دارای فعالیت معدنی می باشند.

فرماندار مشهد افزود: علاوه بر اینکه باید نسبت به افزایش ظرفیت این واحدهای صنعتی اهتمام داشت ، نباید اجازه دهیم این واحدها به دلیل بدهی یا دیگر مشکلات جاری تعطیل شوند.

وی به جمعیت ۳۰ میلیونی زائران مشهد در هر سال اشاره کرد و اظهار داشت: گردشگری مذهبی و فراهم کردن بسترهای ماندگاری زائران از دیگر مقولاتی است که نیازمند توجه خبرنگاران در این کلانشهر است.

وی گفت: جمعیت ۱.۲ میلیون نفری حاشیه کلانشهر مشهد از جمعیت ۶ استان کشور بیشتر است که این موضوع مورد توجه رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری، وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی قرار گرفته و انتظار می رود خبرنگاران مسائل این حوزه را به مسئولان منعکس نمایند.

فرماندار مشهد خبرنگار را یک شخصیت حقوقی مدافع حقوق مردم دانست و افزود: نقش خبرنگار غیر قابل انکار است و در مسیر روشنگری جامعه با وظیفه استیفای حقوق مردم گام بر می دارد.

وی الزامات روشنگری خبرنگاران را بی طرفی در بیان واقعیات جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: رسانه باید نکات مثبت و توانمندی ها را برجسته کند و نکات ضعف را نیز برای رفع مشکل به مسئولان منعکس نماید.

هاشمی ارتباط موثر با رسانه ها را شاخصه مدیر موفق دانست و گفت: مهمترین وظیفه خبرنگار در دنیای امروز واقع نگری و انعکاس ظرفیت ها ، فرصتها و همچنین کاستی ها می باشد.

۳۲۲۱/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.