مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در مراسم افتتاح دو هزار و ۵۰۰ طرح عمرانی و اشتغال کمیته امداد خراسان رضوی در مشهد افزود: قرار است ۱۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در کشور ایجاد شود و بر این اساس  سالانه باید ۷۰ هزار اشتغال توسط این نهاد ایجاد شود که در بودجه ۳۵ هزار میلیارد ریال هم به همین منظور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برنامه های اشتغال مددجویان با هدف توانمند سازی آنان بر اساس برنامه ششم به صورت جدی در دستور کار است و سال گذشته که سال دوم برنامه بود هم تعداد ۱۴۸ هزار اشتغال توسط این نهاد ایجاد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ازسالهای ۷۴ تا ۹۷ معادل ۷۰۰ هزار خانوار به خاطر ایجاد اشتغال از پوشش حمایتی کمیته امداد خارج و مستقل شده اند و سالانه ۲۱ هزار میلیارد ریال در این زمینه صرفه جویی شده است و این نشان می دهد که تمرکز در حوزه ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد چه میزان مهم است.

بختیاری افزود: به برکت اشتغال ایجاد شده تزریق درآمد به خانواده ها هم از سال ۹۵ تا ۹۷ معادل ۱۲۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای تهیدستان با رعایت تکریم از جمله وظایف مهم این نهاد است اما در ایجاد اشتغال باید وضعیت جغرافیایی را هم در نظر گرفت تا بتوان بر اساس آن مدل های نوین اشتغال را پیاده کرد.

بختیاری با اشاره به برگزاری نشست با گروه های دانش بنیان افزود: کارهای بزرگی را با مدل های جدید اشتغال در دستور کار داریم و پیگیر برای عملیاتی کردن این برنامه ها هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر برنامه های مرتبط با مقوله اشتغال در حوزه توانمندسازی، در حوزه مسکن و تامین آن نیز برای توانمندکردن مددجویان فعالیت های فراوانی در دست اجراست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) حضور مسئولان عالی رتبه در این مراسم را نشان از توجه قاطع به حمایت از محرومان دانست و  با اشاره به تلاش کارآفرینان در ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد افزود: تلاش این قشر ارزشمند است.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.