حجت الاسلام شعبانعلی صالحی نسب روز چهارشنبه در مراسم پایانی نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده کارکنان و بانوان شاغل در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس تدبیر فرمانده کل قوا و با تعیین نیازهای مخاطبان، موضوعات سبک زندگی اسلامی متناسب با مخاطبان و خانواده شاغلان در ارتش جمهوری اسلامی دسته بندی و منتشر شده است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس و متناسب با هر سطحی مسابقات حفظ حدیث برگزار می شود که نتیجه آن حفظ بیش از هزار حدیث است که باعث ایجاد فضای معنوی در قسمت های مختلف ارتش خواهد بود.

وی گفت: این آمادگی وجود دارد که در صورت ابلاغ، حفظ موضوعی قرآن را نیز اجرایی نماییم.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق کشور نیز گفت: از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران ارتش انقلابی است که نتیجه آن حضور و شرکت هزاران نفر از کارکنان و خانواده های کارکنان نیروی زمینی ارتش در مباحث قرآنی است.

امیر سرتیپ دوم ستاد، رضا آذریان افزود: با تدابیر اندیشیده شده این مسابقات قرآنی، بعد از برگزاری دوره پانزدهم همه ساله در مشهد برگزار می شود و اکنون چهارمین سال از برگزاری آن در این کلانشهر می گذرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی نیز گفت: اجرای طرح مصباح که از سال گذشته آغاز شد در کاهش تخلفات در سطوح مختلف ارتش تاثیر گذاشت و باعث شد آمار جرایم نسبت به گذشته بسیار کمتر شود.

امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی افزود: برگزاری این مسابقات باعث ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی است.

وی اظهار داشت: به غیر از آمادگی نظامی و رزمی، باید یک سری مولفه های غیر فیزیکی و برتری سازی معنویت اشخاص را در نظر بگیریم که این مسابقات از جمله آن است.

این مسابقه با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده در رشته های مختلف قرائت، حفظ، ترتیل، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم در شهر مشهد برگزار شد و بیش از ۱۲۰ نفر حائز رتبه شدند.

داوری مسابقات بر عهده سه تیم داوری از داوران ملی و بین المللی بود و نفرات برتر نیمه دوم شهریور در مسابقات سراسری ارتش در تهران شرکت خواهند کرد.

۲۰۳۰/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.