عزیز اکبریان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه بین المللی مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون فقط یک سری دلال از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره می گیرند و مردم هیچ بهره ای از این یارانه دولت نمی برند.

وی اظهار داشت: سیاست کلی بر این است که به سوی یکسان سازی نرخ ارز پیش برویم و ارز ۴۲۰۰ تومانی به تامین مواد اولیه برخی واحدهای تولیدی، مواد غذایی مانند نان و روغن و مواد لبنی اختصاص یابد و توزیع این مواد به نحوی نظارت شود که به دست اقشار ضعیف و کم برخوردار برسد.

وی گفت: در جریان تغییر نرخ ارز، شرکت ها به نقدینگی و سرمایه در گردش بیشتری برای تامین مواد اولیه تولید خود نیازمند شدند که ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل رفع موانع تولید تلاش می کنند متناسب با آنچه در توان دولت و بانکهاست، بتوانند منابع مالی مورد نیاز بخش تولید را تامین کنند.

اکبریان افزود: توقف همکاری برخی شرکت های خارجی با خودروسازان داخلی در پی تحریم های ظالمانه باعث کاهش تولید خودرو در کشور از چهار هزار دستگاه در سال به کمتر از یک هزار دستگاه شد. 

وی اظهار داشت: طی یک سال اخیر به دلیل کمبود قطعه، از هر ۱۰ خودرو ساخته شده، سه یا چهار دستگاه به دلیل نقص قطعه به توقفگاه شرکت های خودرو ساز انتقال یافته است بطوریکه هم اکنون شاهد انباشت دهها هزار خودرو دارای نقص قطعه در توقفگاه های شرکت های ایران خودرو و سایپا هستیم لذا از این پس ظرفیت قطعه سازی در کشور افزایش می یابد تا خودرو ناقص در توقفگاه ها باقی نماند.

وی صنعت نمایشگاهی را برای همه کلانشهرهای کشور ضروری دانست و گفت: یکی از ایراد های نمایشگاه های بین المللی اختصاص این مکان ها به عرضه کالاست، در حالی که می توان در کنار برگزاری نمایشگاه های عرضه کالا، برنامه های متنوعی با همکاری بخش خصوصی در قالب ایجاد مرکز تجاری یا هتلینگ در نمایشگاه ها برگزار کرد.

مساحت نمایشگاه بین المللی مشهد نزدیک به ۶۰۰ هزار مترمربع است که دارای فضای مسقف و فضای روباز و مهیا برای برگزاری انواع رویدادهای نمایشگاهی است. 

این مکان میزبان سالانه سه میلیون بازدید کننده از ۵۰ نمایشگاه ملی و بین المللی است که در بخشهای مختلف اقتصادی و فرهنگی برگزار می شود.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.