مدیر منابع آب مشهد شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی از انسداد 198حلقه چاه غیرمجاز طی 4 ماه ابتدای سال 98 و معرفی متخلفان به مقامات قضایی خبر داد.       محمد برزویی در گفت وگو با ایسنا- منطقه خراسان، با اعلام این خبر افزود: طی 4 ماهه اول سال 98 توسط نیروهای گشت، بازرسی و اجرائیات و همکاری نیروهای انتظامی و اخذ دستور قضایی بیش از 198 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده تحت پوشش این امور (شهرستان های مشهد، چناران، طرقبه-شاندیز و فریمان) پر و مسلوب المنفعه و 3 حلقه چاه غیرمجاز پلمپ شد.
وی ادامه داد: براساس این گزارش از 198 حلقه چاه غیرمجاز، 18 حلقه با عمق‌های 110 تا 220 متر و دبی بین 10 تا 25 لیتر بر ثانیه و 17 حلقه نیز با عمق های 70 تا 110 متر و دبی های 3 تا 10 لیتر بر ثانیه بوده‌اند و بقیه عمق‌های  کمتر از 70 متر داشته اند.
برزویی خاطرنشان کرد: برحسب آمارهای کمی ارائه شده مسدود و پر کردن این تعداد حلقه چاه در مدت مزبور سبب صرفه جویی سالانه 9 میلیون و 203 هزار و 674 مترمکعب آب شده است که این اقدام در راستای اجرای طرح سازگاری با کم آبی انجام شد.
مدیر منابع آب مشهد شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در 4 ماهه اول سال 98 با همکاری نیروی انتظامی تعداد 12 دستگاه ادوات حفاری غیرمجاز در محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد شناسایی و توقیف شد.
وی افزود: به علت وقوع خشکسالی متعدد طی سال‌های گذشته اغلب بارندگی‌ها صرف تامین رطوبت خاک شده و به روان آب تبدیل شده است، به طوری که در سال‌های اخیر حجم روان آب رودخانه‌های استان کاهش جدی را نشان می‌دهد، بنابراین ضرورت دارد نسبت به رعایت صرفه جویی و بهینه سازی مصرف بی رویه به شهروندان هشدارهای لازم صورت گیرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.