مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی گفت: تا دهه فجر امسال به شش شهرستان شش دستگاه کتابخانه سیار اضافه می‎شود تا بتوانیم روستاهای محروم از فضای کتابخانه را پوشش دهیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان در حاشیه سفر خود به کاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، عنوان کرد: رغم اینکه 15 سال از تاسیس نهاد کتابخا‎نه‌ها می‎گذرد نه تنها طی چند ماه اخیر در استان خراسان‌رضوی رشد بسیار فزآینده‌ای داشته‌ایم بلکه تا پایان امسال شاهد اتفاقات خوبی نسبت به سال‌های گذشته در بخش‎های مختلف خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اکنون از ظرفیت کتابخانه‏های مشارکتی به عنوان کتابخانه‎های عمومی استفاده می‎کنیم، اظهار کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی در این 15 سال فعالیت جهادی و شبانه‌روزی داشته و امیدواریم تا پایان سال جاری به وضعیت بسیار مطلوب‌تری برسیم.

سبزیان گفت: تغییراتی که انجام شده در راستای سرعت بخشیدن به فضای توسعه کتابخانه‎ها و ترویج فضای کتابخوانی و منویات رهبر معظم انقلاب مبتنی بر دستورات گام دوم انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: بخش عمده‎ای از مراجعان به کتابخانه‌های عمومی دانش‌آموزان و دانشجویان هستند و مخاطبان وفاداری نیز داریم به طوری که در کنار هر کتابخانه بخش کودکی راه‎اندازی شده تا برای مطالعه آزاد به همراه خانواده مراجعه‎کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی اظهار کرد: کتابخانه‎های عمومی دیگر صرفا محلی برای قرائت‎خانه و محل دادن کتاب و پس گرفتن امانت نیستند بلکه به فرهنگسراهای اجتماعی تبدیل شده و همه ظرفیت‌های یک فرهنگسرا را دارند.

وی گفت: برگزاری کلاس‎های آموزشی، دوره‌های تحکیم خانواده، دوره‎های مهارت‌افزایی و... با محوریت کتاب کمک می‎کند تا جایگاه کتابخانه رشد یابد، البته طی ماه‌های آینده مردم شاهد اتفاقات بهتر و بیشتری خواهند بود.

سبزیان ادامه داد: 28 پروژه نیمه تمام کتابخانه‎های خراسان‌رضوی را در طی سال جاری داریم که حدود 50 درصد آن‌ها روستایی بوده و تلاش می‎شود تا دهه مبارک فجر بخش عمده‎ای از آن‌ها تکمیل و به بهره‎برداری برسد.

وی همچنین افزود: اکنون در استان شش کتابخانه سیار داریم که هر کدام از آن‌ها نقش ده کتابخانه ثابت را ایفا می‎کنند و امیدواریم تا دهه فجر امسال به شش شهرستان دیگر شش دستگاه کتابخانه سیار اضافه شود تا بتوانیم روستاهای محروم از فضای کتابخانه را پوشش دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی عنوان کرد: هرچند این شش کتابخانه سیار به شهرستان اختصاص یافته اما اداره کتابخانه شهرستان آن‌ها را برای ده منطقه روستایی جانمایی کرده و ماموریت داده می‎شود تا مناطق مورد نظر را پوشش دهند.

وی عنوان کرد: اکنون در کل استان 225 کتابخانه مشارکتی و نهادی با 270 هزار نفر عضو و سه میلیون جلد کتاب و منبع داریم که در حال افزایش هستند.

سبزیان با بیان اینکه در مسیر اصلاح روش‎ها و بهبود بخشیدن شیوه‎ها هستیم، وجود مدیران جوان، اراده مصمم و فولادین برای کار جهادی ماندگار و تلاش شبانه روزی را از جمله مهم‌ترین نقاط قوت نهاد کتابخانه‌ها در استان خراسان رضوی ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه گام دوم انقلاب را با کتاب برمی‌داریم و به عنوان شعار امسال انتخاب کرده‌ایم همه دستگاه‌ها باید در این مسیر دخیل باشند.

«زن آقا» خاطرات یک ماه همراهی

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان‌رضوی همچنین با حضور در مراسم خوانش و معرفی کتاب «زن آقا» گفت: در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اداره کل کتابخانه‌های خراسان‌رضوی و شهرستان‎ها همایش‎های خوانش کتاب در کنار نشست‎های کتابخوان برگزار می‌شود.

 وی ادامه داد: موضوع این کتاب نه صرفا برای طلبه‌ها، روحانیان و خانواده‌ آن‌ها بلکه برای تمامی اقشار مختلف مفید بوده و جذابیت‎های فراوانی دارد.

سبزیان گفت: پیشنهاد می‌کنم خواهران و دختران علاقه‌مند به مطالعه، کتاب «زن آقا» را بخوانند؛ این کتاب درس‎های فراوانی به همراه دارد و خاطرات یک ماه همراهی خانم زهرا کاردانی نویسنده کتاب است که با همسر طلبه خود در یک سفر تبلیغی به رشته تحریر درآورده‎اند. توکل به خدا، صبر و مهارت تاب آوری در برابر سختی‎ها و مشکلات و تلاش و همراهی با همسر از جمله پیام‌های آن است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.