سید جواد حسینی روز دوشنبه در مراسم گشایش بیستمین اردوی دانش آموزان عشایر کشور در اردوگاه شهید رجایی نیشابور طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای برقراری عدالت آموزشی امسال شاهد برگزاری جشن پایان مدارس خشتی و گلی خواهیم بود و ۱۰ هزار کلاس درس در قالب ۲ هزار طرح به مجموعه آموزشی کشور افزوده خواهد شد که بیشتر این کلاس ها در روستاها، مناطق عشایری و محروم است.
وی اظهار داشت: از یک هزار و ۴۰۰ مدرسه ای که امسال بر اثر وقوع سیل دچار مشکل گردید تا ابتدای مهر امسال یک هزار و ۳۱۰ مدرسه و مابقی نیز تا پایان امسال بازسازی و آماده بهره دارای می شود.
وی گفت: از ۱۵ هزار مدرسه شبانه روزی در کشور نیز ۲۲۸ مدرسه به دانش اموزان عشایر اختصاص یافته و از ۳۷۰ هزار دانش آموز مدارس شبانه روزی بیش از ۳۱  هزار نفر دانش آموزان عشایری هستند.

حسینی افزود: در راستای عدالت آموزشی دانش آموزان عشایر سه برابر دانش آموزان عادی سرانه دریافت می کنند.
وی اظهار داشت: امسال ۲۵ هزار دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان و ۱۲ هزار دانش آموخته سایر مراکز با اجرای برنامه آمایش سرزمینی در مناطق کم برخوردار به خدمت گرفته می شوند و پردیس دانشگاه فرهنگیان عشایری نیز راه اندازی می گردد.
وی گفت: در نظر گرفتن سهمیه های خاصی برای مناطق عشایری در کنکور دانشگاهها در حال پیگیری است و شورای بهبود مناطق عشایری و مرزی در راستای استاندارد سازی فضا و تجهیزات، نیروی انسانی و فرآیندها با هم ادغام می شوند.
بیستمین اردوی دانش آموزان عشایر کشور با حضور ۶۵۰ دختر و ۵۹۰ پسر دانش آموز از ۲۲ استان تا ۲۳ مرداد ماه جاری در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید رجایی باغرود نیشابور ادامه دارد.

شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.