رئیس شورای شهر مشهد گفت: نقش خبرنگاران در شکل گیری و جهت دهی افکار عمومی و اطلاع رسانی بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد رضا حیدری در جلسه شورای شهر مشهد و در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار با بیان این مطلب افزود: نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی به موضوع رسانه ترویج جایگاه فردی مسئولان نیست بطوریکه ایشان صراحتا گفته اند میل ندارم هر وقت رادیو باز می‌شود اسم من باشد، به اندازه متعارف آن خوب است اینطور نیست عکس من را بگذارید شخصیت من ارتقا پیدا کند بلکه باید به رعیت، جهادگران و نیکوکاران بپردازید.

وی اظهار داشت: نگاه رهبر معظم انقلاب به رسانه نیز مردم محور است نه شخص محور و رسانه ها نیز در گام دوم انقلاب باید به آن توجه کنند و مردم محوری را نه در صفحات میانی بلکه در صفحات نخست خود منعکس کنند.

وی گفت: باید رسانه ها به سراغ نیکوکاران و پاکبانان شهر رفته و این اندیشه مردم محور امام خمینی (ره) را ترویج نمایند.

حیدری با بیان اینکه امروزه عدم توجه به موضوعات سیاسی در جامعه همه گیر شده است افزود: مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید به حوزه سیاسی توجه شود.

وی اظهار داشت: رسانه ها باید با مسائل با حسن ظن برخورد کنند اما در برخی روزنامه ها با سوء ظن به مسائل برخورد می‌شود و از طرفی نباید با انتشار برخی اخبار مردم را نسبت به مسئولان بدبین کرد.

وی توجه به مسایل و مشکلات اقتصادی خبرنگاران را مهم دانست و گفت: تامین معیشت خبرنگاران لازمه فراهم شدن زمینه بیان آزاد مطالب و اخبار توسط اصحاب رسانه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.