رئیس کل گمرک افغانستان گفت: صادرات انواع کالا از طریق مرز دوغارون به سمت کشور افغانستان سبب شده در ولایت‌های مختلف افغانستان زمینه برای ایجاد اشتغال فراهم شود.

احمد رشاد پوپل در حاشیه بازدید از مرز دوغارون شهرستان تایباد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: گمرک و مرز دوغارون به عنوان یکی از مهم‌ترین معبرهای زمینی بین دو کشور ایران و افغانستان نقش بسزایی در اقتصاد کشور افغانستان دارد.

وی با اشاره به استقبال مردم افغانستان از کالاهای ایرانی، افزود: این استقبال از محصولات ایرانی به ویژه کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی سبب رونق بازار در کشور مقابل شده است.

رشاد پوپل مطرح کرد: مرز دوغارون بهترین فرصت برای صادر کردن انواع کالاهای ایرانی به کشور افغانستان است و این گمرک توانسته برخی از مشکلات اقتصادی کشور مقابل را طی چند سال اخیر به حداقل برساند.

وی ادامه داد: از گذشته‌های دور تعامل دو کشور ایران و افغانستان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زمینه را برای ارتباطات بیشتر و موثرتر این دو کشور فراهم کرده است.

رئیس کل گمرک افغانستان با اشاره به مهم‌ترین اهداف خود از سفر به خراسان رضوی و مرز دوغارون بیان کرد: بررسی مشکلات رانندگان دو کشور ایران و افغانستان، افزایش تعاملات در حوزه اقتصادی، واردات، صادرات و ترانزیت کالا و به حداقل رساندن برخی از مشکلات بین دو گمرک ایران و اسلام قلعه از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این سفر در مورد آن بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه مدیرکل گمرک دوغارون تایباد نیز به ایسنا گفت: روزانه حدود ۳۵۰ دستگاه کامیون از طریق این گمرک صادرات و ترانزیت انواع کالا به افغانستان را انجام می‌دهند.

محمد کوه گرد افزود: ۹۰ درصد کالاهای صادراتی از گمرک دوغارون به مقصد شهر هرات دومین بازار اقتصادی افغانستان منتقل و در مجموع یک سوم کالاهای مورد نیاز بازارهای کشور همسایه از طریق گمرک مرزی دوغارون تامین می‌شود.

وی گمرک دوغارون را با قدمت 100 ساله یکی از پنج گمرک برتر کشور معرفی کرد و گفت: سالانه بیش از یک میلیون تن انواع کالا به ارزش بیش از یک میلیارد دلار از طریق این معبر رسمی به سمت کشور افغانستان صادرات می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.