ناظر گمرک خراسان رضوی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در چهار ماه نخست امسال یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن کالا به ارزش ۵۳۷ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی این استان به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۲ درصد افزایش داشته است.

امید جهانخواه افزود: بیشترین اقلام صادراتی در این مدت زعفران، سیب، روغن های سبک و فرآورده های نفتی به جز بنزین بوده و کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان و ازبکستان به ترتیب بیشترین سهم در صادرات کالا از این استان را داشته اند. 

وی اظهار داشت: از کل ارزش صادرات غیرنفتی در چهار ماه امسال ۶ میلیون و ۶۷۶ هزار دلار از محل تجارت چمدانی و ۱۴ میلیون و ۲۸۰ هزار دلار از محل بازارچه های مرزی باجگیران و دوغارون انجام شده است.

وی گفت: در چهار ماه نخست امسال ۱۰۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۸ میلیون دلار وارد این استان شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش داشته است.

جهانخواه افزود: عمده کالاهای وارداتی در این مدت پنبه، کلرور پتاسیم، ابریشم خام و لوبیا چیتی بوده و کشورهای ازبکستان، ترکیه، امارات متحده عربی و چین بیشترین کالاها را به این استان وارد کرده اند. 

استان خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون، مشهد و دو بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد. 

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.