محصولات بدلی یک مشکل بزرگ‌اند. محصولات تقلبی از دستگاه‌های پزشکی گرفته تا وسایل ماشین، هر ساله خسارت زیادی به زندگی مردم وارد می‌کنند.  
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از رویال سوسایتی، خسارت ناشی از صادرات کالاهای بدلی و دزدی در سراسر جهان هر ساله به بیش از 0.5 تریلیون دلار آمریکا بالغ می‌شود. تولید محصولات پزشکی بدلی به تنهایی در هر سال هزینه‌ای بیش از 200 دلار آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد. این محصولات برای سلامتی ما خطرناک هم هستند- حدود یک سوم این مواد فاقد هر گونه ترکیب فعال‌اند و باعث مرگ میلیون‌ها نفر از مردم سراسر جهان می‌شوند.
با توسعه اینترنت اشیا، در آینده نیاز خواهیم داشت به شناسه سیستم‌های هوشمند و همین طور به اجزا سیستم ترمز ماشین‌های بدون سرنشین اعتماد کنیم. با توجه به وضعیت محصولات بدلی در دنیای امروز، آینده چگونه خواهد بود؟
محققان بر این باروند که به لطف تکنولوژی کوانتومی جدید که از سوی محققان دانشگاه لنکستر انگلیس ارائه شده، در حال نزدیک شدن به عصر بدون محصولات تقلبی هستیم. این محققان می‌گویند فرقی نمی‌کند با بخش‌های هوافضا سر و کار داشته باشیم یا با کالاهای لوکس، در هر حال این تکنولوژی تقلب و جعل را غیرممکن خواهد کرد.  
محققان، شناسه‌های منحصر به فردی در مقیاس اتمی ساخته‌اند که بر اساس بی‌نظمی‌هایی که در مواد دو بعدی همچون گرافن وجود دارد، کار می‌کند.
فیزیک کوانتوم این بی‌نظمی را در مقیاس اتمی تقویت می‌کند و «اثر انگشتی» ایجاد می‌کند که استفاده از آن در دستگاه‌های الکترونیکی و تگ‌های نوری به سادگی امکان‌پذیر است.  
این فناوری کوانتومی جدید برای اولین‌بار، به‌وسیله‌ یک اپلیکیشن گوشی هوشمند ارائه خواهد شد. با وجود این اپلیکیشن افراد می‌توانند به کمک تلفن‌های همراه‌شان بررسی کنند که یک محصول  معتبر است یا نه. مشتری‌ها می‌توانند برچسب (تگ) نوری روی محصول را با تلفن همراه‌شان اسکن کنند. این تگ با تگ دو بعدی که در پایگاه اطلاعات کارخانه تولیدکننده وجود دارد مطابقت خواهد داشت.
این تکنولوژی می‌تواند محصول تقلبی و جعل هویت دیجیتالی که دو مورد از جرائم فوق‌العاده مهم در جهان امروز هستند را ریشه‌کن کن کند. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.